al fatihah & Salam Takziah #MH370 #SemogaAllahmerahmati



Assalammualaikum...



                                                                *kredit to google*


Hari ni, bukan saja satu Malaysia bersedih..tapi satu dunia....atas berita yang kita dapat malam tadi daripada PM kita yang mengesahkan pesawat MH370 berakhir di Lautan Hindi...


Sebak
Sedih
Sayu

Padahal, bukan ada sesape pun yang saya kenal yang terlibat...tapi, serius, lain perasaan ni...sedih....bila bayangkan macam mana dorang hadapi saat-saat cemas tu....

Macam mana keadaan dorang masa detik-detik terakhir tu..

Apa yang sebenarnya terjadi pada dorang?

Meletup ke pesawat tu?...

Jatuh terhempas terus ke laut dalam ke?

Macam keadaan jasad dorang??

Hanya Allah Yang Maha Mengetahui kan...

Kita yang takde kena mengena pun sedih rasanya...tambah lah ahli keluarga dorang..kenalan dorang..orang-orang yang dorang sayang...

Macam mana lah perasaan dorang kan...

Susah nak terima kenyataan....

Laut yang dalam...luas....yang tak diketahui ancaman di dalamnya...

Orang sertai misi tu pun mesti fikir keselamatan dorang jugak kan....

Apa yang mampu kita buat, berserah pada yang Maha Berkuasa....

Semoga mereka yang ditinggalkan, akan meneruskan kehidupan dengan penuh tabah dan redha.....


"Setinggi mana pun kita berada...sebesar mana pun kehebatan kita....secanggih mana pun ciptaan kita...dan sepandai mana pun kita......ada yang lebih tinggi...lebih hebat..lebih besar...lebih pandai...iaitu Allah.."


"setinggi mana kita berada jangan terlalu sombong, kerana satu hari nanti kita akan ke bawah juga"



**peringatan untuk diri sendiri sebanrnya....banyak yang kita belajar dari kejadian ni**

♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

10 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

Fiza Rahman berkata...

Al-fatihah & RIP.

Tihara berkata...

Salam takziah dan al fatihah

FarhanahAdzlan berkata...

moga kita mendapat jawapan segala perrsoalann yang bermain di fikiran sekarang.
masih mengharapkan ada yg selamat huhu

Nurul berkata...

Sangat terkesan dengan tragedi MH370... walau xde ahli keluarga yang terlibat... :(

PearlVelvet SueQys berkata...

salam singgah ptg membaca bila ada masa free2 ckit..

Mohd Billy berkata...


jemput ke blog sy jika sudi..
post terbaru..
http://akusijebat.blogspot.com/2014/06/hijab-sampai-pakai-kain-kafan.html

nuna berkata...

NAK SKIRT FREE TAK?

JOM JOIN
http://kasutkaca15.blogspot.com/2014/06/2nd-giveaway-saya-nak-striped-skirt.html

Yun Sing berkata...

MH370 dan MH17 dalam kenangan :)

Rus Arlina berkata...

al-fatihah..masih menjadi tanda tanya..
jemput ya jalan-jalan ke blog saya..
http://arlinasuha.blogspot.com

Nabihah berkata...

bb: http://bicarabihah.blogspot.com/p/leave-your-url-blog-here.html drop link anda di sini

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia