Ingat atau Teringat, Lupa atau Terlupa

Assalammualaikum....

"Things we want to remember we forget,
Things we want to forget we remember"

Kita selalu lupa pada perkara yang sepatutnya kita ingat...ahah iaitu;
(1) Kebaikan orang pada kita
(2) Kesalahan kita pada orang lain
(3) Hutang kita pada orang lain
(4) Saat-saat manis dan suwweeet macam gula-gula kapas


Kita selalu ingat pada perkara yang sepatutnya kita lupakan...ahah..iaitu;

(1) Kesalahan orang lakukan pada kita
(2) Kebaikan kita pada orang lain
(3) Kesusahan dan kesukaran kita alami
(4) Ex-Girlfriend / Ex- boyfriend

Itu antaranya...

Ada juga sesetengah perkara yang sepatutnya kita lupa tapi kita ingat tu, perlu jugaklah kadang-kadang kita ingat...sebagai peringatan dan pengajaran gitu....

Jadi, marilah sama-sama kita ingat perkara yang sepatut kita ingat...

Kepada yang pelupa, mari makan kismis...
*dituju untuk diri sendiri*


 Ingatingat itu “remember”. Jangan lupa itudon't forget”. Saya sayang kamu, “I Love You”. 

Hanya engkau, “Only You”

**tetiba teringat lagu masa kat PLKN dulu...hihihi**

see u soon uolls
tata titi tutu
sekian
wasalam


♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

18 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

hazwan hairy berkata...

setuju ngn kata2 ni....hope sgt org yg berhutang ngn gua bca entry ni agr gua dpt balik hutang tu..hahahaha...

AdanyaKauUntukku berkata...

yang no 4 tu insyaallah dah lupa......kalau tak lupa pun...memang akan lupa gak..ha ha ha

Daddy Ziyyad berkata...

Satu lagi, kita selalu TERINGAT benda yg kita TERLUPA, semasa kita tengah SOLAT.. ~ hahaha..

Itulah mainan syaitan..

noor liyana berkata...

setuju jugak dgn kata2 tu..merangkumi semua lupa,cinta,hutang,baik,khianat(dpt mengambil pengajaran dr kata2 tersebut)..kismis wajib kena makan..tu memang makanan ringan saya..saya suka..hehe...

Papa Mifz berkata...

bila berhutang perlulah bayar balik kan...

ieda berkata...

pulakkkkkkkkkkkkk tetiba PLKN kann ekeke ;)

lom makan kismis layiee lah ari nie akak nie ... adehhhhhhhhh ;)

Eza Boom Boom :) berkata...

susahnya nak lupakan orang. hee, tapi kalau kita susah nak maafkan orang maksudnya kta pendendam.

hee..;)

Mia Kassim berkata...

Setuju !! bab2 yg hutang tu....hehe

inche hlovate berkata...

betul2..benda yg kita kene ingt kita selalu lupe..yg tak patut diingat tu mesti ingt

Kesuma Angsana berkata...

kdg2 buat2 lupa !

ayut berkata...

jgn lupa tu mmg ptt jgn lupa...yg selalu ingt tu terlupa pon takpe..hahha

QasehnyaRania berkata...

ya betul tu .ciksu setuju ;D
selamat ptg mira ;D

Diera Tekikushika berkata...

ha ah laa betul tuu, setuju sesangat ngan awak =)

boni kacak berkata...

tapi kan awak.. kadang-kadang kita terpaksa buat-buat lupa pada hutang kita tu sebab kita tak berkemampuan nak bayar lagi... hanya ihsan daripada peminjam je yang mampu kita harapkan agar dia memahami keadaan kita.. :(

aQu Mad berkata...

jangan suka berhutang..

Azham Vsvc berkata...

Setuju!!! I selalu lupakan kebaikan orang lain pada diri I hehe....pastu suka meminta-minta plak tu huhu...insaf sekejap :)

Fiza Rahman berkata...

Betul tu. Mekasih atas peringatan.

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

a'a betul2 setuju2

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia