Cinta sejati atau cinta kayu jati?

Assalammualaikum....

Hai semua.... *sila buat gaya ala-ala bimbi dan bonni*

Arinih mood macam nak berjiwang melayang bagai layang-layang terbang  terawang-awang...eceh....

Kita buka cerita pasal cinta...

Eleh..suka lah korang tu kan..kan..kan..

Yang mana satu pilihan hati....

Cinta Sejati atau Cinta Kayu Jati...

Opsss...kayu jati bukan perabot ka?

Okey...sebenarnya saya jadikan 'kayu jati' sebagai perumpamaan saja....maksudnya di situ cuma sebagai objek yang ada maksud tersirat di sebaliknya...Gila ar..bermadah pujangga sambil makan buah mangga....

Cinta Sejati bagi saya lah kan...

(1) Ikhlas
(2) Bukan dipaksa-paksa
(3) Bukan ada makna ha....
(4) Tidak materialistik, kosmetik, plastik dan juga 'sympathetic'.
(5) Serius mau bersama bukan sebab nafsu semata
(6) Dan paling penting, cinta kerana Tuhan.....


Macam ni....ha..manis kan uoollsssss......owh...rasa macam nak kawin cepat...opsss...tergatal pulak...
Cinta sejati yang bersama hingga akhirnya....bukan akhir hayat je...tapi sampai akhirat....
Cinta sejati yang sanggup bersama di saat susah mahupun senang..
.di saat ada masalah...dan di saat senang hati...
di saat sakit...dan di saat sihat....

owh..syahdunya.....
Rasa macam nak dok dalam kereta sekarang sambil dengar lagu cinta lalu ikut nyanyi bersama dan tersengih sorang-sorang ala-ala sedang berlakun video klip Anuar Zain...eceh...

Okey...abis tu apa pulak cinta kayu jati?

Bagai bercinta dengan kayu la....tiada hati dan perasaan...gitu...

(1) Langsung tak ambil berat
(2) Bila cerita masalah, buat tak dengar je
(3) Tak ikhlas...
(4) Terpaksa je terima sebenarnya takde hati pun
(5) Takde rasa cemas, risau pun kalau ada sesuatu terjadi pada pasangan

ha..yang ni memang baik bercinta dengan kayu je..hihihihi
betul ke tidak??
hihihihihi

Jadi, yang pasti, kita semua mencari dan mengharapkan cinta yang sejati la kan of course uollsss...
itu cinta sesama kita la kan...sebab...

"Cinta Sejati yang hakiki dari azali hingga kini dan akan kekal abadi ke akhir nanti" 
adalah 
Cinta Allah swt...

see u soon uolllsss..
tata titi tutu
sekian
wasalam~~


♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

12 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

Nur Lavender berkata...

aku dah penah rasa dah cinta kayu jati..haakkk haakk tuihhhh..:P

Nursaila Norman berkata...

hehe..semoga kita semua dpt cinta sejati ye :))

✿....rossa alina....✿ berkata...

amboi amboi amboi diaaaa.. hihihi..

ieda berkata...

susah senang bersama
saling faham memahami
pastinya kita nak
yang cinta sejati ! ;)

Mrs Lurve berkata...

sweetnya pic katun tue..cinta sejati hummm..kena bercinta tiap masa wpun suka dan duka, senang dan susah..

Miss Nurun berkata...

semua org nak cinta sejati. tp kdg2 measti ketemu cinta kayu jati dulu...

hazwan hairy berkata...

setuju! tp smpai skrg msihh single so xperlu nk pikir apa2..haha :p..dh smpai seru la tu mira ni..

aku HaniAsyira berkata...

taknak yang kayu2 tuh... shhhh, jauh2

Kesuma Angsana berkata...

tgk bimbi & bonni smpai sakit perut gelak!

shazrina berkata...

alhamdulillah, kite dah dapat pon cinte sejati tu ...dah jadi suami pon ..dan ade orang ketige lak, name die Nur Adriana Sumayyah, berumur 9 bulan ..syukur alhamdulillah :) semoge cinte sejati ni berkekalan ...

Daddy Ziyyad berkata...

semoga awak akan bertemu cinta sejati, dan berkahwin dan berbahagia dgn cinta sejati...moga2 dijauhkan dari cinta kayu jati tu..hahaha

boni kacak berkata...

paling penting.... cintakan seseorang kerana cintakan Dia :)

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia