Muzium Coklat Kota Damansara *Entri Bergambar*

Assalammualaikum...

Weekend aritu, telah saya isikan masa dengan perkara berfaedah, iaitu menimba ilmu tanpa membawa timba mahupun baldi....

Memang berfaedah sangat tempat ni....Macam-macam pengetahuan pasal coklat boleh dapat kat sini....

Eh..eh....bukan Langkawi la...Langkawi tu tempat beli coklat murah....tanpa cukai...

Ahaaaa...saya ada lagi 1 tempat yang nak beli coklat murah... *tapi memang Langkawi lagi murah, tapi jauh*
Sambil tu boleh menambah pengetahuan tentang coklat....jangan tau makan jer... *macam saya*


Tara!!! Tora datang lagi dengan Muzium Coklat...eh..eh...

okey..sekian~~ tata titi tutu








opsss.....
saja bikin saspen....sabar..sabar...ada banyak lagi gambar rajah yang nak saya tunjuk nih...sila tengok sampai pengsan...hihihihi...
|
|
|
|
|




cap ibu dan anak

No entry katanya...eh..eh...

replika koko...dilarang curi!!


bagai di New Zealand....opss..Kampung New Zealand 

biji koko yang betul ni.

kesian..lembu kena sumpah jadi keras, kecik dan duduk kat dalam almari kaca....

mama bersama pokok koko tanamannya...hihihi


para duta Muzium Coklat...  *perasan tahap gaban*


Coklat baik untuk kesihatan.......tengok saya, sihat kan....hihihi




naga besar gedabak ni, diperbuat daripada coklat...sekian~~

walaweh, adakah anda berani untuk memakan coklat gambar PM & isterinya???hohoho


mesin pemutar coklat *barangkali*

alolor..cumilnye...macam ni, tak sampai hati mau makan...

Kedai coklat yang menjual coklat.. *takkan jual getah paip pulak*


Bunga coklat gitu...

yang ni dalam RM 100++

RM 30.00 setiap satu




Coklat Cadbury tu 1 bar RM13.50


ni la rupa bentuk bangunan muzium tu daripada luar...
*ha...tau tak, saya pusing-pusing cari muzium ni, padahal berpuluh kali lalu jer sebelah bangunan ni..hohoho*

Sebenarnya, ini merupakan pejabat pengurusan Dr Group Holdings....
Muzium tu kiranya, macam mini muzium yang dibuka untuk orang awam....

Muzium tu, tak lah besar macam Muzium Negara, atau muzium-muzium yang lain..tapi, ia boleh bagi kita pengetahuan serba sedikit mengenai coklat...

Dan, paling penting boleh shoping coklat *dapat harga kilang beb*

Jadi, kepada yang belum pergi, jum lah pergi....
Tak tau jalan?
Boleh tengok peta dan alamat kat entri ini .....

Nak sambung makan coklat M&M....

Tata titi tutu
Sekian
wasalam~~

♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

12 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

ieda berkata...

aduhh ramai dah org duk cerita pasal muzium choc nie ..
akak ingatkan besar sgt ! .. rupenya macam pejabat ye ;)

hazwan hairy berkata...

dok dekat ja ngn muziem ni tp xpernah smpai lg..haha...xde msa nk pegi..pegi xnk roger :p ..

aQu Mad berkata...

ya allah , terliur dibuatnya. mau gak mad rembat coklat kat kedai ni.

Tihara berkata...

best jugak eh isi masa lapang kat sini :)

boni kacak berkata...

patung bentuk arnab pun ada?? wah..memang tak sampai hati nak makan lah..hahahaha

♥ aN_Na ♥ berkata...

Bestnye jalan! :D

ayut berkata...

mcm ofis dh muzium yer ni./..nk msuk pon kompius kot..hihi

IntaNBerliaN berkata...

eh, ada muziuum coklat upenya yer... mcm best je.. :-)

izzah berkata...

Best2...nnti leh la menjengok ke sini...terliur tgk coklat mcm2 bntuk tu...thanks utk entry n peta dia skali...mmg kna serbu jgk suatu hari nnti ni...xjauh pun ni:-)

Ayu berkata...

Sis,
memang best kan gi muzium ni, walaupun kecik, tapi banyak informasi.. :)

Lyeen De Syifa berkata...

bestnya...nak pegi jugak...erm..untungnya awk dpt mkn coklat byk2 la lps ni..:D

QasehnyaRania berkata...

selamat hari lahir mira..

mira.. nk tnya ni..coklat2 yang dijual tu murah2 ke?

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia