Tiada Bunga Tiada Cinta

Assalammualaikum...


Tiada bunga tiada cinta??

Apakah?

Orang yang bercinta selalu dikaitkan dengan bunga...sebab cinta tu wangi macam bunga....kembang macam bunga...eceh...

Selalu kalau tengah bercinta mesti orang kata macam ni:

"Wah, hati sedang berbunga-bunga la tuh"....

"Dalam hati ada taman bunga sehhh"....

"Bunga-bunga cinta di hati eh"....

"Boyfren aku bagi bunga..kau ader"??takde kan..kan..

Okey..ayat yang last itu, memang mintak penendang versi Red Warrior.....

Cinta yang terbina umpama bunga yang mekar, harum baunya indah di pandangan....

(giler ah..bermadah berhelah...pastikan korang tak mual-mual ek...sila jangan muntah wahai pembaca sekalian).....

Nape yer, perempuan suke gila punya kalau boyfren, laki, atau skandal bagi bunga?

Now, i tell uollss...

Katanya :

"Rasa dihargai sanad-sanad (sangat-sangat sebenarnya)"

"Romantika de amor sangat"

"Terasa diri bagai bunga yang cantik dan berkembang" 


Tapi, ramai lelaki tak setuju....perasan tak, jarang-jarang ar lelaki nak bagi bunga kat perempuan....sebab:

"Bunga itu mahal"

"Bunga tak boleh makan...boleh tengok dam amik bau jer...rugi..rugi..."

"Bunga akan layu...tak seperti cintaku yang kekal....eceh..ceh"...

"Bagi bunga macam mat jiwang sangat dowh"

Jadi, masih relevan kalau lelaki nak bagi perempuan bunga...serius confirm perempuan itu terharu gila-gila remaja...Tak salah jugak kalau tak bagi bunga, sebab masih banyak benda lain boleh bagi...Boleh bagi Ipad, Ipod, Iphone, ILuvU, ISayangU....gitu...hihihihi....Ha..gadget sekarang banyak kan..boleh kasi munya...Tak rugi sebab boleh guna lama kan..Lagipun mesti setiap hari perempuan itu akan guna gadget itu.Maka, setiap hari jugalah perempuan itu akan ingat lelaki yang bagi gadget itu....

Ader faham??

**terima kasih..itu saja yang saya mampu ucapkan..sob..sob..sob...terharu sangat sebab bos kasi pinjam bunga beliau untuk anak buahnya hamik gambar untuk membohong kunun ader orang bikin suprise..hahaha**


Tata titi tutu
Salam dunia..salam semua..salam hari raya.....

Sekian
Wasalam...






♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

33 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

aKSARAfENDI berkata...

hmboih..dia dpt bnge..tu yg heppy...

~aYu~ berkata...

hoho.. ingat bunga tu mira puye..
time study dulu tgh hangat bercinta dgn xbf (laki akak ler..) selalu jek bg bunga tiap bulan sbb ari jumaat jek jumpa kat masjid jamek. so mmg dia dah jadi customer tetap untie india jual bunga tu... pastu akak gantung kat tepi katil sbb dok hostel.. member2 sume berbulu jek.. jeles la tu.. tp skrg ni dah kawin, setahun sekali je dapat... hihikk..

hazwan hairy berkata...

xsuk bg bunga tp suka bg coklat..haha...pinjam pn jd lah jnji dpt pose kan...HAHAHAH..

MRS Rongoks berkata...

tak penah dapat bunga . hikss

ika berkata...

bagi bunga plastik,cinta pun plastik..hehehe..adam&hawa

ieedaz @ mama_isha berkata...

bunga pinjam rupanye..hehe..
akak pun suke kalu lelaki bagi bunga ni...bukan selalu pun kite nak..bile ade hr2 tertentu la kan...manyakkk syokkk...nak pulak bile asben kite yg tak berapa nk romantik tu tetiba bg bunga..mula la rase diri diawangann..cewahhhh....hhehe terlebih plak komen kt sini...;p

maszull berkata...

assalamualaikum mira....yer la ada yg suka bunga ada yg tidak... :)

Rara Nasiha berkata...

first time dapat bunga pun time konvo dulu. tu je. hehe

-meeSUPERGIRL- berkata...

amboi berbunga nyee .. hehe

aku HaniAsyira berkata...

kalau gadge2 tu lagi suka.. heee~~

mama_umar_maryam berkata...

kih3..[ercaye x,baru 2x dpt bunge dari laki akak..hahaha..sunggoh le x romantik ..tp akak xkesah pon..happy je alhamdulilLah :)

Cik Nurul Siezuka berkata...

Aloo sukanya dia dapat bunga.. :)

puteri kasih berkata...

tipu kan kalau ada mana2 pompuan cakap dia tak suka laki bagi bunga..kan kan..hehe

Mohd Shafwan berkata...

dah folllow....follow me back yer..:)

nanakimie berkata...

ehehe...pinjam pun jadi la kan:)

man berkata...

Zaman org xbg bunga..bagi sms je..xpun pic bunga..hehe

ayut berkata...

ewahhhh..hait berbunga2x kerana mndapat bunga gitu..hihihi..best2x

aizu's life berkata...

bunge pnjm je ke.. hehehe
nk lebih berbunga, baca la novel cinta.. kompem.. terbang di awangan.. (^_^)

SiGoBlogX berkata...

nice post akak :D

kirim kan saya bunga nya :D

Izara4eva™ berkata...

hamboi ingt dpt bunga btol, pjm upenye.. hikhik

Aku Mad berkata...

hahaha , pinjam bunga leh x :)

nik ros berkata...

bunga pinjam yea.
lama dah sis tak dapt bunga.huhu

pha is berkata...

sangat2 stuju ngan alasan lelaki tak mau bagi bunga yg no. 3 tu.. hahaha

-ytazzi- berkata...

lagi suka kalau dapat coklat..muahhahaha !!! jmput sggah blog :) http://ytazzizzaty.blogspot.com/2012/10/jus-manggis-xango-untuk-kesihatan.html

Kesuma Angsana berkata...

baiknyer en boss tu hehehe

izzah berkata...

Memang best kalau dpt bunga,tapi lg best kalau dpt iphone ke,tab ke....hehe....

Ros berkata...

Assalamualaikum Mira,

Kak Ros pun suka kalau dapat bunga...terutama sekali bunga Rose..he.he..
Selamat Hari Raya Aidil Adha...

Cik Saila berkata...

sekali je dpt bunga2 bru2 ni..ingatkan si dia dh buang tebiat..haha..kalau dpt amek,kalau xde pun xpe :)

fieda berkata...

hati berbunga bunga ye..

Mia Liana berkata...

bunga.... sweet... kak mia suka...

AdanyaKauUntukku berkata...

dulu masa bercinta adalah bunga
laaa ni..bila mintak bunga
incik somi suh beli sendiri..chaitttt

.::: Princess MOMOY :::. berkata...

pinjam pun pinjam la
janji dapat bergambar dengar bunga yetak?

QasehnyaRania berkata...

patut dari awal n3 ada bunga2 rupanya nk bergambar dgn bunga yer.

sib baik bukan BCL ;)

itu bikin i jeles hokey ;)

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia