Aib Sendiri vs Aib Orang

Assalammualaikum....

Sila serius...
Sebab harinih saya nak tazkirah Jumaat...

Tapi saya takkan bebel panjang-panjang...
Sebab tengah demam nih (perlu ke bagitau satu dunia blog??hihihi)

Sebab tengah demam nih idea semua lari mencicit masa bersin...lari bersama zarah-zarah halus...eceh..
Lagi otak sebu dek mukus yang mula terbentuk dengan kuantiti yang banyaknya...adeh....help me!!wahai tisu cap premier....

eh...mana tazkirahnya...macam lari tajuk ni..
Okey..seperti yang dijanjikan...sila baca...

ops...tolonglah jangan baca je..tapi sila hayati..renungkan.... (peringatan untuk diri sendiri)

nota hati : terpikir, bila kita bercakap hal orang, orang pun mesti bercakap pasal kita...tentunya kita marah..ya ke tidak?tentu lah ya....jadi, saya akan cuba ubah diri sendiri supaya tak lagi berprasangkan buruk atau memburukkan orang lain..sebaliknya, sentiasa berfikir yang positif..Insya-Allah ^_^





♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

28 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

Fendy berkata...

aib org kita nampak...aib sendiri kita xnampak...

man berkata...

betul itu..aib orang dan kita kena jaga..hehehe

Mrs Lurve berkata...

memg ramai org yg mcm nie, suka buka keaiban org. Ingatlah pesan kalo kita pelihara aib org, Allah juga akan memelihara aib kita..

ayut berkata...

kdg2 mmg tfikir..time tgh cbuk ckp pasal org ni tetibe leh fikir..agknya apala org ckp pasal aku kan..hihihi...tu la..beringt2 klu nak berbicara :)

maszull berkata...

assalamualaikum mira...kenalah tutup aib org jgn dilakukn sesuka hati...;)

Kesuma Angsana berkata...

bagus N3 ni!

ieda berkata...

samalah dikk
kadang2 tuu bukan nak bercakap hal org .. tapi org tuu menimbulkan masalah yg membuatkan org bercakap pasal diri dia .. tul tak huhuhu
macam mana tuu aduhhhhhhhhhhhhhh

Mya berkata...

true!:)))

Nur Hayati @ nur.. berkata...

bak kata pepatah kuman diseberang laut nampak..gajah di depan mata tak nampak..eh? betul ke pepatah akak ni? hihi

Khalilah MNor berkata...

Asyik telek kekurangan org sana sini... Rupenya baju di badan sendiri tak cukup kain... *bawak beringat la pas ni*

aku HaniAsyira berkata...

jaga aib sendiri dulu kan baru nak sibuk2 hal org.. tp biasalah manusia kan..

zila manaf berkata...

emmmmmmm manusia kan...

Aku Mad berkata...

spesis mad nih , suka aibkan orang, jujur k :)

Kakzakie berkata...

Peingatan utk semua sebenarnya. Walau sekadar tepek dgn kartun tapi kena ingat kita manusia biasa, melakukan kesilapan tapi jgn selalu cari silap org...

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

sekali kita buka aib org 100 kali aib kita akan terbuka

Pokok Manggis Depan Rumah berkata...

Betul2.. Setuju.. Kene tengok aib kita dulu.. Jangan tengok aib orang.. Nanti kita dapat dosa free..

Nurul Akmal berkata...

Terbaik.. peringatan untuk nurul jugak.. :)

puteri kasih berkata...

jom kita sama-sama berubah :)

p/s get well soon yer :)

Alaimett berkata...

Betul tu.......peringatan bersama.....

Anyway...salam kenalan dari saya :D

Alaimett berkata...

Done Follow u dear :D

Daddy Ziyyad berkata...

Org lain kalau ada aib pun, seelok eloknya kita tak hebahkan aib nya..melainkan aib yg org tu buat berbentuk kejahatan yg mengundang bahaya pada org lain, so dlm hal tu, aib nya perlu diberitahu supaya org lain tak jadi mangsa..contohnya macam penjual yg mmg kita tahu selalu menipu timbangan..kita wajar uar uarkan aib/perangai buruk dia..:)

Myra Jay berkata...

Itula kadang kesilapan orang kita nampak, macam tu jugak orang lain nampak kesalahan kita..
Masing2 tak sempurna.

IntaNBerliaN berkata...

a'aa betoi tu... thats y akka berpegang pada kata2.. "jika kita buat baik dgn org, pasti org buat baik dgn kita".. walaupun bkn skrg org baik dgn kita, maybe skrg dia xsk kita tp akn datang.. InsyaAllah...

keaiban seseorang bkn utk didedahkan

amy syahirah berkata...

alolo kesian nya demam demam update blog dengan gagahnya teehee. Btw, nice entry! harap kita tak tergolong dlm kalangan mcm ni, buka aib org, tapi kekurangan diri sendiri tak nampak :'(

Aesya Zealous berkata...

betul2. aib org pun kite kene jaga,

QasehnyaRania berkata...

Ya betol..
Skali kita cerita aib org..
Mgkin satu hri aib kita pula dicerita.
So..sama2 kita mnjaga...

hazwan hairy berkata...

hahaha nk ckp no komen ja leh x?hahahahaha

Cinta Misteri berkata...

Btul tu, kdg tu org lain suka jg tepi kain org, mmg dasar nya baik, tp hakikatnya menyakitkn. Itulh sbbnya CiM sentap smlm.

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia