Tak Bersyukur

Assalammualaikum...

Sebelum pergi lebih jauh dengan Shell, saya nak tegaskan secara tegas dan yakin serta konfidennya, gambar dan dialog di bawah ini adalah rekaan semata-mata..Takdalah pulak masa saya nak jumpa dorang nih semua..Saya sangat sibuk okey..Tak sempat..Jadual saya padat sangat nih....Dorang nih nak je jumpa saya.... (okey..cukup..cukup sudah menipu tu)......

Adakah ini ayat-ayat orang yang tak bersyukur?
Tak puas hati?
Tak cukup dengan apa yang ada?
Atau sekadar mahu menambahbaik kekurangan yang ada?


Dah cun giler tapi rasa diri tak cantik..pastu nak jadi cantik macam orang lain padahal ramai nak cantik macam beliau...

Dah sangat kaya...kaya-raya bukan sahaja di hari raya tapi tiap-tiap hari pun kaya..tapi rasa tak cukup kaya tengok orang lagi lagi kaya

Dah sangat terkenal..semua orang pun kenal...tapi nak jadi lagi terkenal sebab rasa macam ada orang yag tak berapa kenal

Rasa diri tu gemuk walhal diri tu kurus sikit lagi nak dapat penyakit Aneroxia Nervosa

Rasa tak suka jadi anak kacukan padahal yang Melayu jati sibuk mengaku mix..

Dah dapat suami idaman ramai, tapi masih rasa tak bertuah....

Jadi, apa pendapat korang??

Pendapat peribadi saya la kan...
ulang suara...
Pendapat peribadi saya la kan...

Tak salah kita memandang kelebihan orang lain asalkan kita jadikan ia sebagai motivasi diri...Jangan pulak jadikan sebagai ia sebab untuk terlalu merendah diri pulak..

Yang penting, kita bersyukur dengan apa yang dikurniakan buat kita..Kita tak tau mungkin ada orang lain yanng impikan kehidupan kita..Nak jadi macam kita..ha......betul ke tidak??

nota sedar diri : entri nih ditaip atas kesedaran diri....dan apa yang dizahirkan di entri adalah apa yang difikir dalam kepala hotak nih...

Tata titi tutu
Sekian..
salam bahagia..salam sejahtera..salam salaman
Wasalam~~

♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

22 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

Cik Saila berkata...

How to be happy? Stop comparing yourself to others.

kan? :)

NM02 berkata...

alhamdulillah, saya bersyukur dengan ape yg ada skang ni. Nikmat dunia hanya sementara...

MrS. F!zA berkata...

alhamdulillah..syukur sgt kan..wp ada kkrgn berbanding dgn org yg ada kelebihan, kita ttp ada kelebihannya..

cerita best berkata...

cerita pakjoe datang terjah di blog nie... 4 c joe bg dekat blog nie cute,cun,comel,cantik niceeeeeee entry ..terjah sini sama k ada mcm2 tip tuto pakjoe nk kongsi dgn tuan blog..,http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2011/12/korang-semua-jomlah-join-this-group.html

Khalilah MNor berkata...

Yup sgt setuju... Manusia tak pernah rasa cukup. Nak didik bersyukur, kadang2 kita perlu jugak perbandingan dgn org yg kurang bernasib baik berbanding kita... Nak berbanding dgn org yg lebih hebat pun tak ada salah. Asalkan, untuk dijadikan sbg inspirasi ke arah perkara baik... :)

Kesuma Angsana berkata...

sentiasa bersyukur dgn apa yang kita miliki sekarang!

hazwan hairy berkata...

hahaha ..bersyukur lah apa yg ada....setiap yg diciptakan tu ada kelebihan msing2 knnnnnnnn...

Yana Aina berkata...

bersyukur dgn apa yg telah di beri ... amin

Nurmujahidah Ismail berkata...

manusia memang tak pernah nak puas,, huhuhuhu,, termasuk diri ini :D

IntaNBerliaN berkata...

akak pun pnh terpikir gitu.. duk pikir org lain best je... tp yg org lain pulak kata kita best... manusia... manusia... hihi

Fara Fadzil berkata...

banyak org bersyukur apabila dikurniakan sesuatu yang baik kepada mereka..macam dapat bonus, jadik kaya, pass peksa, etc etc..
tapi berapa ramai di kalangan kita yang bersyukur mengucapkan alhamdulillah apabila kita ditimpa musibah (jatuh sakit, kehilangan harta benda dan orang tersayang, accident, etc etc..)?
sesungguhnya setiap yang berlaku adalah ketentuan-Nya dan tersirat seribu hikmah..
jadi, bersyukurlah walaupun dalam keadaan yang susah kerana Dia masih sayangkan kita... :)

aku HaniAsyira berkata...

bersyukur apa yang ada tp memandang kejayaan org lain sebagai smngt yg xmemudaratkan diri.. huuuu

Wanita Mutalib suka Share Instagram's Pictures berkata...

hik hik so true la apa ditulis.

syukur apa yang ada.

p.s.
order je la VS refreshing body mist, nak tunggu ape hik hik.

Tihara berkata...

as salam,

pandang lah orang di bawah mu, nescaya kamu akan lebih bersyukur..akak baca dalam satu artikel bab2 syukur..betui jugak tu kan

cerita best berkata...

blog nie ditag dlm segmen
http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2012/10/segmen-upkan-followers-secara-mendadak.html

Ros berkata...

Assalamualaikum Mira,

Kebanyakkan nya manusia ni memang macam tu lah,tak pernah nak puas dan tak pernah nak bersyukur dengan apa yang Allah bagi...

Setiap manusia ni ada kelebihan dan kekurangannya sendiri,jadi semua kita ni tak dak bezanya pun disisi Allah..bersyukurlah dengan apa yang kita ada...

QasehnyaRania berkata...

Betul tu,mira..
Kita kna slalu bersyukur dgn apa yg kita ada.kalau Tuhan tarik balik nikmat tu mcm mna..
Baru tahu langit tu tinggi ke rendah.
Ucaplah alhamdulillah :)

aizu's life berkata...

betul3..
kadang2 kite xpasan a.k.a x bsyukur ngan apa yg kite ade.. so pasni kne bkk mate luas2, tingkatkn kesyukuran.. :)

Karukord Jagau's berkata...

sentiasa bersyukur dgn apa yang ada :)

lynn kamarul berkata...

setiap org ada kelebihan dan kekurangan masing2. perlu ada rasa syukur dgn diri kt apa adanya.

Roslan Putra berkata...

Syukur kepada Allah atas nikmat tak terhingga....

Intan Wandalaara berkata...

syukur sy menerima kelebihan dan kekurgan dgn rela hati.. hehe :)

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia