Kita Tak Sama

Assalammualaikum...

Dalam dunia nih ade bebilion-bilion lemon manusia..eh...sekarang cerita pasal lemon ke manusia?konpius...

Sebenarnya memang nak cerita pasal manusia...Tapi boleh jugak lah pasal lemon...Sebab lemon dan manusia pun sama jugak...

Yelah...walaupun kita tau lemon itu berwarna kuning dan macam bujur sikit..tapi kan ada perbezaan jugak lemon dan lemon yang lain...perbezaan daripada segi saiz yang paling ketara lah...

Manusia pula..manusia dah tentu lah berbeza-beza..

Baik dari segi rupa, ketinggian, keberatan, warna kulit, warna rambut, warna gigi, dan warna-warni di Aidilfitri...

Tu dari segi fizikalnya....dari segi mentalnya jugak berbeza..pemikiran, minat, idea, kematangan dalam berfikir pun tak sama...betul ke tidak?

Kenapa kita dilahirkan berbeza ek?

Kalau Allah SWT jadikan kita semua sama jer, dapat bayangkan macam mana jadinya?okey..tak perlu bayang..sebab memang tak tercapai akalmu kata Elyana.

Walau kita berbeza, hati kita tetap serupa...eceh...

Tapi, perbezaan bukanlah penghalang untuk kita menjalinkan hubungan yang baik dengan seseorang...

Macam mama saya..Beliau suka memasak..Berbeza dengan saya yang suka makan aje..hihihihi

Kawan-kawan pulak, masing-masing ada minat masing-masing..
Namun, perbezaan tak menjarakkan sesuatu hubungan....Sebab kami masih berkongsi minat yang sama...
Kalau perempuan, opkos la SHOPPING...hahaha
Karaoke...tengok wayang....

Kesimpulannya,
Perbezaan bukan alasan untuk melupakan...
Perbezaan bukan penyebab putusnya sesebuah hubungan..kesefahaman tu yang penting...
Perbezaan adalah pelengkap kepada sesebuah hubungan...

**gambar rajah di atas adalah orang yang sama....pemikiran yang sama....cuma posing berbeza...
(perasan macam cumil sangatlah kan...)

peringatan : harap jangan percaya atau cepat sangat jatuh cinta atau nak hantar rombongan meminang..hahaha...gud picture edit wif gud editor..hahahaha......lebiu olllssss...


tata titi tutu
sekian~~ 
wasalam

♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

11 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

@YUNID@TI berkata...

hehehe.. memqng cqntik dan sweet..

Cik Saila berkata...

btl tu..setuju :))

Fendy berkata...

perbezaan yg membuat manusia gembira dan saling kenal mengenali..kalau semua manusia muka sama...cuba bayangkan..haha

maszull berkata...

assalamualaikum mira...betul2 setuju...:)

ieda berkata...

betul tuu dikk
hari2 kita akan berubah dan semakin banyak perbezaannya ..
itulah hakikat yg selalunya payah kita nak terima huhuh

Kesuma Angsana berkata...

rambut je sama hitam dik!

Cik Nurul Siezuka berkata...

Biasalah manusia... macam amcam ragam..

cantik & comel gambar dia.. :)

aizu's life berkata...

lemon.. manusia..
manusia.. lemon...bla..bla..bla.. heheh
anyway, rambut same itam.. ati laen2..
*tp dh rmai manusia yg rambut berwarna slaen dpd itam :)

Ogy Nordin berkata...

Rambut sama hitam hati lain-lain...perbezaan itu la yang mewarnai dunia ni... nice!

Eca Dwinky Asha berkata...

perbezaan pelengkap kehidupan..hehehe.betul betul.eh,mari JOIN GA & Contest yer.

ayut berkata...

take it +ve...perbezaan utk melengkapkan..sbb stiap org ada klebihan dan kekurangan....sbb itu kite berbeza :)

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia