Tak Suka Jadi Perempuan

Assalamualaikum....

Cuba teka, saya lelaki ke perempuan??

Pastilah perempuan...dah terang-terang nama blog pun gadis biase-biase kan....gambar tu pulak, kalau saya nih lelaki yang nak letak gambar perempuan, baik saya letak gambar Fasha Sanda ke, Lisa Surihani ke, Tasha Shila ke, Neelofa ke, ke..ke..ke lah....

Serius weh masa zaman remaja a.k.a zaman kegemilangan bersamaan dengan zaman popularnya filem Bara lakonan Nasha Aziz dan Awie......saya pernah berpikir bahawasanya, jadi perempuan adalah menyusahkan....Tak suka kot masa tu...Rasa kalau bertukar, mau saja jadi lelaki yang kacak dan gagah perkasa katanya......

Sebab ;

(1) Kena buat semua kerja rumah...

(basuh kain, sidai kain, lipat kain, sapu sampah, buang sampah, gosok baju, memasak, jaga budak...pergh!!letih weh)



(2) Jalan sorang-sorang jer kompem kena suwiiitttt atau dalam erti kata lain kena ngorat oleh mamat-mamat lorat

(bukan saya kata saya lawa, tapi abam-abam yang suka suwiiitt tu memang suwiittt kat semua perempuan termasuk aci jual sirih)

** kredit gambar untuk blog abam john ...pinjam yer abam...sebab gambar nih menepati citarasa..
janji ditepati!!! (eh..ini tiada kena mengena..hihi)


(3) Keluar rumah kena bergaya

(lelaki cepat je bersiap kan...tak payah nak bersolek bagai...cukuplah sekadar pakai minyak rambut cap zaitun jer dah segak mampu menggelegakkan hati wanita yang memandang)


(4) Kena jaga kulit muka, kulit badan dan kulit-kulit lain serta harus jarang makan kulit ayam

(yelah...kena pakai krim siang, krim malam, krim subuh, segala krim bagai lah kan)
(5) Takut bila jalan sorang-sorang terutama bila waktu malam dan tempat sunyi

(6) Kena bawak handbag yang penuh dengan macam-macam khazanah dan keberatan yang mencecah hampir sekilogram sama berat dengan sekampit beras....

(pastu kena jaga dengan cermat takut ada pulak mamat ragut yang ngok ngek tu)


(7) Leceh la bila 'bulan' itu datang...sebab rasa sakit, tak selesa, semua la..huhu

Sampai satu tahap pernah rasa nak jadi 'tomboy' jer....'boyish' la sangat kan...
Tapi, dengan gaya yang tak berapa nak 'brutal' ini, maka sayalah tomboy yang tak berapa nak menjadi...hahaha


dan pada hari ini;

Sesungguhnya, saya amat-amat BERSYUKUR dilahirkan sebagai seorang PEREMPUAN...
ini SERIUS okey!!

Ha...saya setuju denga Uztaz Don....hihihi

Walaupun saya anak tunggal, tapi saya tak pernah merasa keseorangan sebab saya ada mama dan abah saya yang jaga saya...

Cuma belum ada suami lagi yang nak jaga saya ni...hihi

Saya berjanji takkan lagi pikir apa yang saya pikir semasa zaman remaja saya dulu (tapi sekarang pun belum dewasa tau)

kesimpulannya,
LELAKI atau PEREMPUAN kedua-duanya ada kelebihannya..ada hikmah di sebalik kejadian ALLAH SWT....

Lelaki dilahirkan sebagai pemimpin
Perempuan dilahirkan sebagai tulang belakang di sebalik kejayaan lelaki....

sebab tu lah Allah jadikan kita berpasang-pasang (bukan songsang tau)....

**kredit kepada incik google yang telah membantu saya dalam pencarian gambar rajah untuk keberkesanan penyampaian...hihihi

nota sengal: entri ini ditaip setelah perkara nih terlintas di pikiran sewaktu menggosok baju abah saya dengan keadaan paksa rela...sebab kemalasan melanda...hihihi

Tata Titi Tutu
Sekian ~~ Wasalam



♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

22 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

ika berkata...

suker3x....

aku HaniAsyira berkata...

kecik2 dulu rasa gak lah mcm tu.. bila dah besar bersyukur je.. lagi2 pompuan ni kalo shopping bnyk pilihan xmcm laki.. =)

mama_umar_maryam berkata...

mase kecik2 pon akak pnh sedih napelah aku sorg je girl..dah besor tua nih okay happy je pulak,hahaha

✉ ¥ana Fauzi ✉ berkata...

Betul kata awk kan ? :))

hazwan hairy berkata...

yeaa betul tu masing2 ada kelebihan..sbb tu tercipatnya lelaki dan perempuan..muehehe..

Daddy Ziyyad berkata...

Hahahha..aci yg makan sirih pun kena fheeewittttt !

Saya setuju dgn kata kata Ust Don tu ;)

Gambar kat header tu, di mana ya? cantik

Naz berkata...

I enjoy ur writing style

~aYu~ berkata...

akak time kecik suka jek jadik pompuan sbb masa suka melawa sakan.

Mrs Lurve berkata...

suka dgn statment ustaz don, best!!

fiza berkata...

Bersyukur dilahirkan sebagai seorang perempuan ☺☺

Tihara berkata...

betui masa kecik, mak ayah jaga..dia berdoa utk kita..dah kawen suami jaga, dia pun berdoa utk kita juga..alhamdulillah :)

Asep Haryono berkata...

Ass wr wb, Saya sangat terkesan dengan artikel ini. Bahwasanya tiap pria dan wanita memiliki tanggung jawab dan beban moral yang sama besar di hadapan Allah SWT.

Pria dan wanita sama sama mahluk Allah SWT. Pria dan Wanita sama sama memiliki kelebihan dan kekurangan. Marilah kita saling melengkapi kekurangan masing masing.

I am Asep Haryono from Indonesia. I followed your blog already. I am pleased to be a friend of you right now. Keep up the good work.

Wass Wr Wb.

Ikhlas Tapi Jauh

izzah berkata...

Haha...smpai ke situ pikirannyer yek smata2 sbb trpaksa iron baju abah...xpe,pahala tu...prektis utk iron baju suami plk nnti:-)

fieda berkata...

betul2 tu..msg ada kelebihannya...mmg itu yg terbaik Allah dah kasi..

ieda berkata...

bersyukur kerana kita dilahirkan perempuan ;)

http://iedaimmi.blogspot.com/2012/10/hakikat-kejadian-diri.html

Ogy Nordin berkata...

Giler desperado abam-abam tu samspai aci makan sireh pon disweetnyer..hehhehehe

God job dik!

-meeSUPERGIRL- berkata...

ad yg tak brsyukur . nak tuka lagi jantina. hahaha . tak baik .. Allah jadikan kita sebaik baik makhluk. jadi kita kena bersykur :)

puteri kasih berkata...

kita sama anak tunggal...hehe

IntaNBerliaN berkata...

ooo mira ni ank tunggal upenya yer.. baru tau :-)

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

Alhamdulillah syukur dilahirkan sbg pompuan....owh iron baju abah paksa rela ko hahaha

dEdEQ dE wIshEs berkata...

AIYAK .. HAHA ^_^

QasehnyaRania berkata...

Hihi..layan
bertuah jd feremfuan ni kan..

Sama mcm ciksu.suka pikir mcm tu juga dulu..
Terutamanya bab dtg bulan..

Lg satu ciksu dikelilingi adik2 dan sepupu lelaki.
Sampai abg angkat ciksu kata ciksu mcm tomboy..hihi

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia