Hidup Bagai Ubat Gigi

Assalammualaikum....

Selamat pagi...salam 1Malaysia... *eceh..semangat betul pagi nih*...hihihi

Hidup bagai ubat gigi?

Saat saya sedang berus gigi, tiba-tiba terfikir...... *boleh gak berfikir masa gogok gigi tau*

Hidup kita bagai ubat gigi...Kenapa?

Masa kita kecik-kecik dulu, ubat gigi apa yang selalu kita guna?

Pastilah... cap Kodomo Lion....perisa stroberi *sila sebut dalam pelat sebab masa kecik kan pelat*....

Ha...masa kecik, suka sangat nak gosok gigi sebab boleh makan ubat gigi tu.....Selamat..suci dan bersih...eh..eh....

Confirm la sedap kan ubat gigi itu..perisa stroberi tu *pelat sekali lagi*....



Tapi, bila umur semakin meningkat, ubat gigi kodomo lion tidak lagi relevan untuk digunakan.....

Masa kecik, gigi susu hanyalah sementara....gigi dewasa tu lah nanti jadi gigi kekal sampai la ia kehilangan kalsiumnya....

Bila dah dewasa, ubat gigi yang kita gunakan, dah takde perisa kemanisan lagi dah...Gosok gigi pun nak muntah.....tapi, memang la gitu cara yang betul kan...membersihkan segala kotoran di celah gigi dan gosok pada lelangit...Ha.....masa tu la nak wek..wek bagai kan....

Huh...nampak tak penjelasannya kat situ?
Sila jangan kata tak jelas yer penjelasan yang menjelaskan tentang tajuk yang dijelaskan..... *pening*

Jadi, kesimpulannya, kehidupan kanak-kanak semuanya adalah kemanisan harapan..eh..eh...
Manis-manis belaka...Semua yang ditelan hanyalah kenangan indah dalam kehidupan.....

Bila telah dewasa, semua perkara bukan lagi yang manis, tapi macam-macam rasa....Pahit, manis, masam, masin....Menguji kekuatan diri kita dalam menghadapi segala dugaan dan cabaran mendatang.....Bukan lagi menelan, tapi berjuang demi sebuah kebahagiaan dalam kehidupan.....Jika masa kanak-kanak kita, segala kepahitan diharungi oleh orang tua kita, tapi bila dewasa, kitalah yang harus menghadapi segalanya sendiri...

Walau apa pun.....

 "Menarilah dan terus tertawa....walau dunia tak seindah syurga....bersukurlah pada yang kuasa...cinta kita di dunia...selamanya"  
*nidji : laskar pelangi*

Tata titi tutu 
Sekian 
Wasalam

♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

13 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

Mia Kassim berkata...

Selamat Tahun Baru !!!

QasehnyaRania berkata...

a`aa kan..
ciksu tak pandai menari la, acaner ;)

Ayu azmir berkata...

jom nyanyi lagu nidji

ayut berkata...

:) dh dewasa ad jgk kemanisannya..tp dgn cara yg berbeza :)

aQu Mad berkata...

stroberi hehe.. budak sekarang malas nak gosok gigi. hihi

IntaNBerliaN berkata...

a'aa ada betoinya jugak.. time kecik2 semuanya manis2.. :-)

~aYu~ berkata...

skrg anak-anak sendiri lak yg guna ubat gigi yg sweet gitu sbb xnak bg dorg pedas.. kiter ni kalau boleh nak yg mint gitu..
yela kan.. kanak-kanak ni sume yg sweet2 je, kalau part susah mencabar biarla kita sbg org tua yg hadap kan..

Fiza Rahman berkata...

Ha'ah kan, tak terfikir plak.

izzah berkata...

Betul jgk tu kan...mcm2 perasa dah dlm hidup kita ni...yg manis hanya pd zaman kanak2...hidup selaras dgn usia...makin byk pahit?makin matang la kita...

puteri kasih berkata...

nice entri mira...selamat tahun baru 2013..semoga tercapai segala azam tahun baru :)

boni kacak berkata...

masa kecil dulu kita tak tau tentang kebenaran di dunia ni..sebab kita tak memahami apa2 pun... tapi selepas dewasa ni, baru kita tau bahawa banyaknya adalah perkara2 yang pahit dan bukannya manis... :)

aku HaniAsyira berkata...

dari kecik tak suka kodomo lion... hahaha..

waktu kecik mang manis, bila dah besar kena cari manisnya..

Kesuma Angsana berkata...

kecik2 oklah ! epy new year dik

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia