Tasik Kenyir

Assalammualaikum...

Misteri...

Misteri tak beberapa hari lepas, ketiadaan saya dalam dunia perbelogan?

Ke memang korang tak perasan?hahahaha

Kalau perasan saya pergi mana?

Ha..ha..tak tau la tuuu

Cuba baca last entri sebelum saya tinggalkan seketika blog ini....

Jeng..jeng.jeng....

Owh.okey..tak payah nak jeng jeng jeng sangatlah kan...


Ini jawapan dia......

Untuk mempelopori lebih dalam lagi serta menikmati keindahan Tasik Kenyir ini, dari sini lah mulanya...
Kami naik dari jeti ini...

Nih lepas dah tunjuk IC bagai kat pak polisi kat guardhouse depan pintu masuk Stesen Janaelektrik tu..Kami pun panjat bukit naik kenderaan la....Tak larat mahu menapak.....


Opsssss....
Kat jeti tempat kami naik boat, adalah tidak dibenarkan amik gambar....
Oleh itu, TIADA gambar di jeti...

Owh...
Tapi..ada banyak lagi gambar-gambar menarik uolllsss *paksa tengok*
Sila tengok sampai pengsan *saya pengsan dulu*

Inilah boathouse yang sangat selesa ketika kami di atas air tasik....hehehe

Jangan risau...
Tempat tidur ada...
Bilik air..tandas...
Pastilah ADA...
Tapi, jangan ditanya dari mana dapat sumber air, dan ke mana sisa buangan itu pergi...
Hihihihi

Bersama dengan gegurl kesayanganku yang sangat sporting dan tidak pernah melenting..

BFF yang sama-sama kuat bergambar...Bukan camwhore...tapi camdikssss *camera gediksss*..hahaha

owh...saksikanlah kami yang jelita nih lagi.... *harap jangan loya*

Dapur kami... *ala-ala masterchef kan uolllsss*

Tersalah hamik air batu sebenarnya...tapi kamera punya pasal, daku pegun di situ
Opsss...sambungan gambar atas tadi...hihihi

Ayam..ayam..ayamor....

Ahli rombongan mak cik peah

Geng Bot Sekolah

Mereka yang bertiga dok kat depan itu adalah boatmen kami 


Malam yang indah

Bergaduh masa memasak...Tu nasib tak rakam adegan berebut kuali panas...

Abang boatmen sedang berusaha memasang karaoke untuk ehem..ehem..untuk saya dan sahabat..hahaha

Percubaan menjadi Heliza Helmi...
Hasilnya jadi jiran Heliza punya mak cik angkat

Bergaya atas tasik....Patut tak banyak dapat ikan...ikan terkejut tengok kami kot...hahaha
Dah macam budak jual choki-choki kat sekolah


Tasik Kenyir nih memang lah luas....




Okey yer...piring astro nih bukan sekadar hiasan..
SERIUS....MEMANG DAPAT ASTRO DALAM INI BOT


Ini sebenarnya masa baru sampai....boatmen bih tambat boathouse kat pokok nih..
Percubaan pertama beliau kat pokok kecik..sayang...pokok itu tercabuit sudah...

Di malam yang syahdu...sambil menunggu ikan melahap umpan..
Umpan bukan sebarang umpan..
Umpan daging...ayam..ikan keli...dan biji buah sawit...

Hebat budak ni...umur baru 16 sudah boleh bawak boat..Akak yang 26, pandai naik bot jela hadik!!

Main juntai-juntai kaki dari bot ke dalam air..Syiok wooo!!

Bukti....yang telah saya screenshot kan..
Mau tunjuk kat korang kat sana...
Langsung TIADA COVERAGE...

Jangan kan coverage...
Radio pun tak dapat

Suratkhabar pun tiada
7 Eleven pun tiada 
Dominos apatah lagi..
McDonald...signboard pun takde
Tapi, tak mengapa..

PENGALAMAN itu lebih berharga...

Walaupun sebenarnya, mengikut kawan-kawan sepasukan jer, *macam tentera pulak*, dorang ni memang bertujuan nak memancing kat sana...Tapi serius, walaupun tak memancing, tak rugi pun kalau pergi....

Keseronokan....keindahan.....dan kenyamanan udara yang tak tercemar...

Dan...
Sebenarnya ada banyak lagi gambar menarik....

Tapi, TIADA dalam kamera..
Yang ada cuma GAMBAR dalam hati...
Contohnya air terjun Lasir....jeram..sungai...owh...sangat-sangat cantik

Kepada uollsss yang belum pernah pergi lagi, cuba lah pergi...
Syiok wooo!!!

see u soon uollsss
tata titi tutu
sekian
wasalam




♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

22 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

~aYu~ berkata...

best gak yer sesekali camni.. yg penting pengalaman dan memasing enjoy.. akak penah skali pegi tasik kenyir rombongan sekolah... mmg syiokkk...
*korg jela yer jelitawan yg ada.. ni merangkap tukang masak la ni... kikiki...

aKSARAfENDI berkata...

cantik kan kenyir..sya penah pegi tahun 2008 kut xsilap..rse mcm xnak balik dah..

Aziela berkata...

Macam mana arrange bot? Berapa harga sewa bot? Share detail sikit, boleh?

Nasuha berkata...

seronoknya... edventure..

aizu's life berkata...

bestnyerrr jalan.. tp yg xleh blah, ADA ASTRO!! giler kentangg.. ekekeke...

Papa Mifz berkata...

PM tak pernah pergi lagi Tasik Kenyir, bila tgk gambar2 tuh semua terasa nak pergi la pulak...hehe

Kesuma Angsana berkata...

wah bestnyer kat sini!

ieda immi berkata...

uishhh bestnyaaaaaaaaaaaaaaaaa !
x terkata dah akak nie ;)

hazwan hairy berkata...

hahahah serius nk gelak bsr bca entry ni..ayat dia blh buat ktwa bsr..hahaha...cmna nk dptkan khidmat ni erk?tersa teringin lak nk g bercuti kat sini..nnti hery pm ok...

Daddy Ziyyad berkata...

Best nya! pengalaman terbaik ni...
Saya teringin nak ke tasik kenyir ni...kalau dari KL, kita ikut mana ya? Kena ikut arah ke Kuala Tganu(laluan pantai dari Kuantan ) ke?

Gambar kat stesen janakuasa tu..gambar empangan ada tak?

seribupilihan berkata...

ooo..patut lah hilang,pergi kg kita rupanya..apa2 pon tasik kenyir memang cantik..klu pergi tak sah klu tak memancing kat sana..makan ikan bakar/panggang..yummy..:-)

aQu Mad berkata...

waaaahhh .. puas tengok gambar hehehe

MAY berkata...

g la tasik chini plak!

mama_umar_maryam berkata...

wahh bestnyer bbq kt tasek!last g tasik ni robongan form 5 dulu2,hehehe

hana hadi berkata...

adakah bbq tu di atas bot.hehe

nurulakmal berkata...

best3... pergi sekali mesti nak pegi lagi...

QasehnyaRania berkata...

syoknya mira..

sekali ciksu tengok pic dan suasana dah macam penggembaraan dalam citer anaconda je ;)

Nur Lavender berkata...

saya suka saya suka..nanti nak pegi pulau pemanggil pulak..siries muntah darah la mabuk...wakaka

IntaNBerliaN berkata...

astro pun blh dapat??.. wah, canggih ni.. hihii

kak ina xpnh pun g tasek kenyir, walaupun bertahun2 duk trg.. hihii

*btw, aaa mmg sblm kawen, kak ina xpandai msk + mak kak ina siap gtau hubby yg kak ina xpandai msk.. ms tu kami belum kawen lagi.. tp dah hubby kak ina nak jugak.. kawen lah kami walaupun kak ina xpandai masak... hahhahahha

izzah berkata...

Boathouse...it sounds interesting...msti best kn...berangan2 nk duk umah atas air ni...hehehe..

Mrs Velentine berkata...

bestnya..MV tak pernah pegi

Amsyahril Syahril berkata...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia