Pelangi

Assalammualaikum....

Pelangi itu cantik...
Pelangi itu indah...
Pelangi itu berwarna-warni....
Pelangi itu ceria...
Pelangi itu menggembirakan...

*kredit gambar kepada Google*


Kenapa ya saya cerita pasal pelangi kali ni?

Sebab saya suka pelangi!!
Saya suka!saya suka! *sila jerit ala-ala Mei Mei*

Warna pelangi tu cantik...
Merah
Jingga
Kuning
Hijau
Biru
Indigo
Ungu

Masa sekolah dulu cikgu ajar formula nak hengat... "Michael Jackson Ke Hutan Bawa Isi Ubi"

Mitos berkaitan pelangi :

"Jangan tunjuk pelangi dengan jari nanti kudung"
*haiyoo...tunjuk pun boleh kudung meh??*

"Kalau jumpa penghujung pelangi tu, akan jumpalah 
banyak harta karun"
*Harta karun?harta pak harun pun belum tentu ada...*

Pada saya, Tuhan ciptakan pelangi yang datang cuma sementara tu, adalah mau kita berfikir, bahawasanya
segala di dunia ini, semuanya sementara......

Keindahan...
Kemanisan...
Keceriaan....
Kejayaan...
Kecantikan...
Kesenangan....
Kekayaan...

Bukanlah suatu yang akan kekal....

Tapi, sekurang-kurangnya...
Kita hargai setiap detik-detik yang bermakna dalam hidup kita...

Menghargai setiap saat bersama mereka yang mengindahkan setiap hari-hari kita....

Dan...
Walau cuma sementara, tanpa kita sangka, setiap kemanisan itulah yang menjadi semangat untuk kita teruskan kehidupan kita....

Tapi, nak bagitau...
Saya jeles betul dengan PELANGI ..

Sebab...
Beliau datang dah la kejap jer..
Jarang-jarang pulak tu...
Tapi, sekali beliau datang, 
Semua pun nak tengok..
Semua pun tersenyum...
Budak-budak lagi lah, terlompat-lompat suka...wooooo!!!
Jelse..jeles....eh..eh..hihi

Nak jadi macam pelangi boleh?
Ala...tapi saya tak mampu nak ceriakan dan gembirakan orang macam pelangi...Saya cuma mampu tulis entri pasal pelangi jer...Harap ada yang gembira...hehehe


see u soon uollssss
tata titi tutu
sekian
wasalam


♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

14 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

Fiza Rahman berkata...

Suka kek pelangi ☺☺

faridah nazurah berkata...

juling bijik mata.. warna warni gitu..

QasehnyaRania berkata...

kalau cik su dulu gini style nya..

mad jingga kata hang bodo ikut unta

AmyZana berkata...

Yg mitos tuh entah betul entah tidak tp kalau betul pun awesome gak boleh dpt byk duit. Tp persoalannya duit zaman bila tuh ? xD

NANG NOR AZIMAH LONG NADZRI berkata...

betul , time tgk pelangi , mmg bleh tersenyum :)

Myra Jay berkata...

So kita kena jadi macam matahari la, bila sekali kita muncul orang akan terpegun :D

boni kacak berkata...

setuju dengan awak.. semua yang ada di dalam dunia ni hanyalah sementara sahaja.. tiada yang kekal..

Papa Mifz berkata...

terasa lama pulak tak tengok pelangi secara live...

Fieda Rafli berkata...

betul la..sampai la ni duk teringat lagi org tua2 kata jgn tunjuk kalau nmpk pelangi..nanti jari kudung..ape motif nyer ye..

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

pelangi cantik

Kesuma Angsana berkata...

mmg suka warna2 pelangi. Done clik nuffnag

Mrs Velentine berkata...

pelangi mmg cantik..pernah nampak pelangi berkembar lagi

noor liyana berkata...

saya suka entry nie..gembira bila baca luahan ikhlas anda..semua orang nak jadi pelangi..tapi perangai kita je tak macam pelangi..jadi yg baik kita ikut dia yg tak baik tak usah ikut ye..pelangi pun ad baik buruknya juga..betul tak? :-)

IntaNBerliaN berkata...

pelangi mmg cantikkan.. nak jumpa pun bkn senang.. sekejap plak tu

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia