Duit itu bahagia

Assalammualaikum....


DUIT atau WANG zaman sekarang nih adalah sesuatu yang sangat-sangat penting...Lagi penting daripada lelaki hensem...eh...eh...


1 Malaysian Ringgit 2000 money wallpaper 1024x768
*sumber gambar daripada google*

Orang kata "Kalau banyak duit, semua pun jadi"...

Ha..apa yang jadi?
Apa yang nak jadi la...

Kalau ada banyak duit boleh:

(1) Shopping tanpa kenal erti jemu
(2) Makan kat hotel walaupun tak sedap
(3) Buat rawatan kat hospital swasta walaupun cuma kena gigit nyamuk
(4) Boleh buat facial sampai muka jadi putih lebih putih dari Adira..lebih putih dari tepung gomak lebih putih dari putih telur, lebih putih dari warna putih
(5) Hari-hari boleh pergi spa....silap-silap diajak jadi rakan kongsi oleh empunya spa sebab nak buka branch lain, sebab tak lalu asyik tengok muka yang sama....
(6) Pergi bercuti ke luar negara walaupun Genting Highland pun tak pernah sampai...
(7) Boleh beli helikopter senang nak pergi mana-mana tak payah nak hadap jem di ibukota cintaku....
(8) Beli rumah bangla....eh...salah...rumah banglo..
(9) Boleh tengok konsert KPOP hari-hari...lagi-lagi kalau ada Bigbang dengan MBLAQ...
(10) Beli gadget banyak-banyak...tiap kali ada keluaran baru je beli...beli dan pakai sampai muntah tengok gadget kat rumah....

Ahah...gila tak keinginan tu?
Tu la pasal tak kaya-kaya sebab niat pun dah tak betul..hahahaha

Pasal duit pun boleh bikin huru-hara...
Pasal duit boleh sebabkan migrain dan sakit kepala..
Pasal duit jugak boleh bergaduh tarik-tarik rambut *yang botak untunglah*
Pasal duit jugaklah adik-beradik kandung jadi macam adik-beradik tiri...
Pasal duit orang buat jenayah...
Pasal duit orang menipu...yang ni memang nak kena bantai dengan penyapu...
Pasal duit rumah tangga kucar kacir anak-anak tercicir...

Adoyai..adoyai..
Dunia..dunia....
Kenapa lah masih ramai yang ambil jalan mudah untuk cari duit?
Orang lain pun susah payah, berhempas pulas, membanting tulang sampai ke banting...
Tak payahla nak menipu, mencuri, mengkhianat, mengdengki...

Walaupun hasil yang kita dapat tiap-tiap bulan tu tak lah sebanyak mana...
Asalkan ia Halal...hasil daripada usaha kita sendiri...
Bukan mengharap pada orang lain..
Bukan juga hasil daripada penipuan...pencurian...peragutan...

Ingatlah..hukum karma sentiasa menunggu....

Dan...
pada yang mata duitan...
Tak salah dalam dunia serba moden nih, kos sara hidup yang semakin meningkat nih, kita jadi seorang yang mementingkan duit...
Asal jangan mengutamakan duit dari perkara yang lebih penting dalam hidup kita sudahlah kan.
Serius, saya sangat salute pada orang-orang yang bekerja kuat...buat kerja berat..angkat batu-bata, angkat kasut Bata, angkat tong gas sambil buang gas *kentut*, angkat besi kat sungai besi...
Salute jugak pada dorang yang sanggup buat kerja-kerja sampingan...yang jual produk...beutskin, beautiful, shaklee, Vco. amway, cosway, highway *ops..yang nih bukan*....

Dan tak salah kalau orang kata:
"Duit memang tak boleh beli kebahagiaan...tetapi duit boleh membahagiakan"...

Yelah..kalau takde duit macam mana nak buat suprise party di harijadi...takdelah nanti keluar ayat:
"Alolor...suweeeet la abang ni....cantik betul cincin cap king kong nih *poh kong ada la kan*..nanti besday ayang taun depan abang belikan rantai berlian pulak tau"

abang menjawab : "Bukan rantai jer...rantai basikal abang belikan untuk ayang"... *dalam hati untuk ayang melayang duit aku*

Yelah..kalau takde duit, macam mana nak pergi holi-holiday...macam mana nak pegi legoland...harapannya, main lego kat rumah jela..huhu

Oleh itu, akhir kata dari saya, duit bukan segalanya...tapi segalanya memerlukan duit.......

tata titi tutu
sekian
wasalam





♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

20 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

aQu Mad berkata...

duit bnyak leh beli kereta ferrari berapa bijik yg mad suka.. bnyak duit leh pegi menunaikan haji setiap hari.hehehe ade ke? lalala

Mia Kassim berkata...

Betulx3 duit x boleh beli kebahagian....tp skg semua pun nak guna duit...camna tu...hehe

combi berkata...

agk btol dc2...hehe

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

duit ptg skang ni hahahaha

AdanyaKauUntukku berkata...

duit duit .. di mana kau duit..
penah wehh carik duit
tapi perabih..fuhhh in seconds

Kesuma Angsana berkata...

still for KA money bukan segala2nyer..

Rahmah Ram Ram berkata...

hahahaha..betul tu mira..duit banyak sume pun buleh..hati senang lalalala

noor liyana berkata...

kalau saya ad duit banyak saya nak pergi ke mekah banyak kali..betul la tu, klu xder duit camne nak hidup tapi yg ad duit pn x reti nak guna duit dgn betul..sebab tu duit cepat habis..duit pakai utk benda x berfaedah..boros sgt..x reti nak simpan..

Mrs Velentine berkata...

ada duit tp tak bahagia pun susah

hazwan hairy berkata...

setuju! sgt2 setuju..rsa nk mnjerit2 bgtau betapa setuju sgt ngn entry ni..haha..dgn duit sglnya blh berubah sglanya blh berlkau..oh duit!haha

Dkna Abza berkata...

duit untuk hidup...atau hidup untuk duit? heheee

ieda berkata...

kena beringat selalu , kalau pasal duit memang akhirnya makan diri kalau x sedar ..

x der duit susah juga .. biarlah besederhana .. ;)

Fiza Rahman berkata...

Duit...tak sabar nak tunggu gaji.

boni kacak berkata...

impian dia dasyat2 lah.hahahaha..

betul tu, sekarang ni duit tu dah menjadi keperluan asas... tak perlu kaya sebenarnya , cukup makan dan pakai tu dah kita beruntung sangat dah :)

Warna Warni Kehidupan berkata...

orang kata duit tak boleh beli bahagia.. tapi boleh ke bahagia tanpa duit..haha

IntaNBerliaN berkata...

kita ni kalau ada byk duit, mcm2 kita nak beli kan....

shazrina berkata...

kalo nak kate akak ni materialistik, haaa katelah ...tapi duit memang penting ... itu komen saye :D

Farah And The Fairy World berkata...

jangan jadi hamba duit..nanti merana nak tunggu gaji :)

QasehnyaRania berkata...

duit itu penting.tapi keraa duit juga manusia berubah laku.

minta dijauhkan dari yang tidak baik ..amin.

Azham Vsvc berkata...

haha...jangan! Ada duet yang banyak boleh membuat manusia lalai dan leka....baik kita ada duet yg cukup2 makan je, baru kita lebih hayatinya hehehe :)

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia