Jalan-jalan Hidup

Assalammualaikum...


Rumit sangat ke perjalanan hidup kita ni ek?

Bagi saya...perjalanan hidup saya sederhana...biasa-biasa jer...

Halangan...dugaan...cabaran...

Memang tak dapat nak elak la kan..

Kadang-kadang jenis cuak kalau ader masalah..

Kadang-kadang jenis malas nak pikir..

Kadang-kadang pulak jenis terlalu pikir satu-satu benda sampai pening.. *nasib tak pengsan*...hihi...sampai mimpi ade ler...

Pasal orang sekeliling pulak..

Kadang-kadang ade masa jadi bizi body jap...hihihi

Kadang-kadang jadi jenis malas amik port... *lantak kau la kan*..

Tapi kalau ader yang interfere dalam life saya, opsss..memang saya akan amik tau jugak...tapi kalau sampai satu tahap membosankan..atau menjengkelkan, silalah nyah dari kehidupan saya..dan tolong jangan membikin kekusutan atau kekacauan dalam kehidupan saya...ha..kau...

Dan yang susah tentang diri saya, adalah susahnya nak lupa kesalahan orang lain buat pada saya...lebih-lebih lagi orang yang dekat di hati...

Setiap hari kita akan belajar sesuatu yang baru..

Dan dalam tiap-tiap hari jugak kita akan jumpa orang-orang baru yang macam-macam peel..bak kata ada sorang tuan penceramah tu... "Manusia itu unik...termasuk diri kita..jadi, terimalah kekurangan dan kelebihan seseorang manusia lain".....

Itulah hidup kan...

Hidup bukan kita sorang jer..

Ramai lagi manusia dan makhluk lain...

Kalau pikir pasal hidup sendiri...hati sendiri..perasaan sendiri...keinginan sendiri..pendapat sendiri...cinta sendiri...

Baik pergi aja bawak diri jauh-jauh masuk hutan...hihihihihi...

Jom..jom..

Buat penilaian tentang diri sendiri...

"hentikan pura-pura, jangan bersandiwara...tak perlu berdrama...jujur bercerita...hidup pasti ceria"...

tata titi tutu
sekian
wasalam

♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

3 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

Kesuma Angsana berkata...

begitulah asam garam kehidupan kan !

bojie_boboy86 berkata...

biasala mira....hidup tanpa dugaan xadventure....kita semua belajar dr pengalaman dan pe yg berlaku di sekeliling kita....

Azwanie Hisham berkata...

T.R.U.E saygss.. :)

"manusia tu unik"

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia