Yang Penting HALAL

Assalammualaikum....

Selamat bekerja untuk semua yang dah mempunyai pekerjaan dan sedang bekerja.....

Selagi belum tutup mate...keje..keje..keje..... (nih labu labi yang kate...bukan shaye kate...hehe :p)

"Ala...wat pe nak pegi keje...harta ismeth ulam raja kan banyak bertimbun-timbun tuh....tujuh keturunan pun belum tentu habis makan"....(ceh...ini alasan sengal dari orang yang sememangnye malas giler tahap gaban nih)

*sory yer..sebab lukisan yang sangat buruk..hahaha :p*

Banyak la sangat kan harte ismeth ko tuh.....tau tak bukit yang tinggi tuh...yang katenye kukuh tuh kalau hari-hari tarah, runtuh jugak kan..kan..kan...

"Ala....mak bapak aku boleh bagi aku makan, pakai...tak payah la aku susah payah nak keje...dok umah kan bagus...sekurang-kurangnye, aku leh jage rumah...takdela perompak ker, orang jahat masuk rumah"....

Ha....yela kan....kirenya ko jadi jaga la kat umah....tuh kene bayar gaji tuh...kalau setakat makan ngan tido jer, jaga pun boleh kene pecat.....'mengabihkan boras yo'...(bak kate orang Negeri Sembilan...bukan shaye yang kate).....

"Ala...nak keje hape....sume jawatan tuan manager, puan director, datuk chairman, incik ceo, sume dah penuh...takde kekosongan lagi....kene tunggu yang menjawat jawatan tuh sekarang pencen dulu la".....

Owh..memilih yer....nak jawatan tinggi jer...hamboih!!tak agak-agak kelulusan SPM jer pun..berangan lebih...bukan berangan lagi nih..nih perasaan yang perasan dicampur dengan rase tak sedar diri....kalau ader kelulusan tinggi pun, ape salahnye kan bermule dari bawah....sekurang-kurangnye dapat menimba dan membaldi pengalaman dan tau la macam mane jadi orang bawahan....kan..kan..kan....tak lah nanti kalau dah jadi bos besau, nak menengking, mengherdik, mencaci dan memaki staff bawahan....

"Ala....tak nak la keje kat KFC..malu tau kalau kawan-kawan tau...adoyai mane nak letak muke nih..."


Ek eleh...tu pun malu..nak cari rezeki halal pun malu...abis tuh, dok umah membongkang dari tenggelam fajar hingga terbit mentari..ko tak rase malu pulak kan.....bangge pulak...aish...

Janganlah pikir ape yang orang nak pikir pasal kite....janji kite tau ape yang kite buat adalah untuk kehidupan diri sendiri...kalau tak bekerja, sape yang bagi makan, pakai....lagi pun, bukan ker keje tuh satu ibadah...tak kire lah ape keje sekali pun janji keje yang halal...bukan keje yang bukan-bukan....

"Ala...kan ker rezeki datang dari Allah swt....tunggu jela rezeki tuh datang..."

Datang dari mane??turun tetibe dari langit??duduk-duduk termenung tuh tetibe jatuh duit dari langit ketujuh...boleh cenggitu??Memang tak la kan....memang la rezeki dari Allah tapi kalau tak usaha ape kejadahnye pulak nak dapat secare tetibe...ini bukan cerite dongeng..ini betol-betol....bukan cobaan!!adoyai..

"Ala.....dah banyak kali mohon keje...asyik tak dapat jer...ader la yang dapat tapi company ntah hape-hape ntah".....

Bersabarlah dulu...mungkin belum rezeki lagi....mungkin kite disuruh merasa susah dulu...cube la dulu kan....mane tau, akan datang ader rezeki yang jauh lebih baik.........

Keje la ape pun..janji halal...janji tak salah di sisi undang-undang....


p/s penaja : keje la sebelum dikerjakan......

♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

3 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

IntaNBerliaN berkata...

kelantan fried chicken puin ada ek.. hihii

Mira Adzlia berkata...

@IntaNBerliaNader..ader...hihi

cik ara berkata...

mariler kiter folow memfolow!..
ai dah folow u! u bile lg?..

http://cik-ara.blogspot.com/2011/11/pencarian-blog-follower-bawah-500.html

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia