Berhenti Bermimpi

Assalammualaikum...



Jadi, berhentilah bermimpi...

Hidup kita bukan novel kan...Walaupun sebenarnya kisah hidup kita boleh dijadikan novel tau....lagi tebal daripada novel.....

Mungkin angan-angan tu boleh jadi kenyataan...Kalau ada usaha, dan kalau ditakdirkan dari Tuhan kan...

Ni yang terkini angan-angan terbaru nak dapat suami macam Ehsan...ha kau...tak habis-habis Teduhan Kasih lagi...huhu...

Kebelakangan ni, memang saya asyik pikir pasal masa depan..aish selama nih tak pikir ker??hihi..Maklumlah...bila umur-umur dah semakin nak tinggalkan zaman remaja belia ni, memang lagi banyak pikir masa depan...

Pikir pasal nak beli rumah sendiri, nak tingkatkan kerjaya, nak jaga family, nak tambah pendapatan, nak hidup berkeluarga, ada suami, anak-anak....*sekarang anak tekak ngan anak mata serta anak kucing yang saya ada*

Tapi tu lah...
Rasa macam malas nak pikir dah pun ada...

Rasa nak lalui je...Lalui tanpa perasaan...Boleh gitu??

Sebab rasa macam dah penat berangan dan dah rasa letih sangat berharap pada sesuatu yang tak pasti...serta berharap pada mereka yang akhirnya mengecewakan...eceh...

Jadi, memang sekarang dah kurang ketawa terbahak-bahak sangat..Sebab takut ketawa tu tak berpanjangan... *ketawa secara sopan dan sederhana je skang...ahakksss*

Kesimpulannya.....

Marilah lalui kehidupan tanpa toleh ke belakang...tapi opsss...jangan lupa pandang cermin belakang..supaya kesilapan yang sama takkan berulang....dan terus pandang ke depan dengan penuh fokus....


"Jadi, rileks brader, brader rileks"
 *lagu untuk diri sendiri walaupun gua bukan brader tapi sister*....ihihihihi



tata titi tutu
sekian
wasalam


♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

9 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

boni kacak berkata...

hehehe. hidup ni just follow the flow. jangan terlalu mengharap apa2 kerana kita selalu takkan dapat apa yang diharapkan.. ;)

Kesuma Angsana berkata...

hehehe nk yg macam ehsan juga yer

Sylarius Yusof berkata...

Realiti itu menyakitkan. Tetapi memahami realiti adalah sebahagian daripada proses mematangkan diri. Namun begitu, pergi jalan kaki ke daerah Larut Matang, Perak tidak termasuk di dalam proses mematangkan diri.

diana berkata...

jangan la dapat suami macam ehsan..entah2 ada aids..muahaha..

puteri kasih berkata...

kadang-kadang kita ni suka sangat fikir jauh ke depan, macam-macam impian kita bina. Tapi tulah, jalan hidup kita dah tertulis kan. Semuanya untuk kebaikkan kita juga :)

Mia Liana berkata...

adui.... kak mia suka bermimpi.... hehehe tapi takdelah mengharap sangat.

.::: Princess MOMOY :::. berkata...

momoy pun suka juga bermimpi. tapi bukan bermimpi di siang hari
hehe...
husband macam Ehsan ? Erk... momoy tak suka. huhu...
banyak sangat main pompuan.

ayut berkata...

kdg2x mmg smpi masa kita akn penat utk fikir semua tu.tp smpi bila..carilah kebahagian..tu je ayat yg sesuai kot.mcmne nk crik kebahagian tu mmg dri sendiri yg tentukan :)

Tanpa Nama berkata...

just go with the flow...bile berdepan sok...berdepan la dgn gagahnyee.... ;p utk ms skg...just enjoice every moment in every second u stepped in... ;p in a brilliant and smart way.... ;p

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia