Berjimba ke Kelantan (Part 1)

Assalammualaikum....

Dah sebulan lebih berlalu dah trip ke Kelantan nih...Tapi, baru hari ni, berkesempatan nak update....homai..homai...

Rasanya, puan pengantin yang kami pergi kenduri beliau nih, mungkin dah pregnant hape..betapa lamanya saya telah memeram gambar-gambar rajah nih..huhu

Jom layan sikit tempat-tempat yang kitorang sempat jelajah secara gamble dengan menaiki kereta...tak tahu jalan..guna GPS henpon jer....Sedikit sesat tu perkara biasa buat kami..hihihihi


(1) Gunong, Bachok

Comel tak kak ton? puiiittt... :p


Saya bagai pengantin..kalah pengantin kat sebelah..ahaksss...perasan betol

Ni lah tujuan asal kami ke Kelantan yang serba indah ini...Pergi kenduri kawan kahwin....Saya kahwin?Okey tunggu..In shaa Allah masanya akan tiba..jeng..jeng..jeng..


(2) Pantai Sri Tujuh, Tumpat

Memang cantik pantai ni

Ramai jugak yang datang sini..tak mandi..lepak-lepak je pun....

Bukan burung sebenar..Cumalah layang-layang terbang melayang

Memakan jagung bakar di tepian pantai sambil meminum air sirap sesungguhnya terdapat kenikmatan di situ umpama memakan popcorn di dalam GSC.ahahah....

Hadoyai....ade macam model tak kami?ohhoohoi


(3) Wat Machimmaram, Tumpat

Wat merupakan tempat suci atau kuil bagi mereka yang beragama Buddha...


Wat nih merupakan patung Buddha kategori duduk yang paling besar di Asia Tenggara.. 
Juga dikenali sebagai sitting Buddha..
Mengambil masa selama 10 tahun untuk disiapkan..
Ketinggian : 10 meter
Lebar : 18 meter

Kami kagum dengan keunikan wat nih..
yelah maklumlah kita kan rakyat Malaysia yang berbilang kaum dan agama.


Kat sini perlu hati-hati sikit sebab banyak binatang yang bernama anjing..Tapi, rileks, mereka tak mengacau mungkin sebab dah lali tengok pelancong-pelancong comel macam kami..ohhoooiii

(4) Kompleks ICQS, Pengkalan Kubor

Ni pejabat imigresen...
Kami poyo sebab ingat ni kompleks bebas cukai..hahahaha *konfiden nak pergi beli dan belah*


Tapi, untuk tidak menghampakan hati, maka bergambar rajah lah kami....

Melayan sunset kat sini...nampak tak kampung seberang tu?tu la negara Thailand...sawadikap!!khap khun kap!!

(5) Kawasan Bebas Cukai, Rantau Panjang

Ni masa on the way nak pergi sana...Teruja tengok teh o beng 50 sen..kat KL nan tercinta nih dah tak dapat der!!huhuhu

Tengok..betapa ramainya mereka yang bershopping...Kat sini selalu orang suka beli periuk belanga, toto narita, jersi dan kepok la apa lagi..huhu

Ni kedai yang jual asam-asam, keropok-keropok, dan macam-macam makanan ringan yang tak berapa nak berat...

Kat sini, memang boleh tahan murah lah harga dia..tu pun kena tawar menawar sampai muka peniaga tu tawar..hihihi....kena kecek Kelate deh..ambo tak gheti...ambo speking keyel jer

Setelah kepanasan,kehausan, keletihan, selepas menghabiskan sisa pendapatan, maka kami pun menjamu selera kat gerai yang menjual makanan yang nampak enak dan lazatttt..
Tu dia..pulut mangga, cendol dan laksa..opss..laksa tak hamik gambar pulak...tapi serius, memang sedap.

Bersambung...........................................................

ada lagi tempat lain yang kami jelajahi..eceh..
nantikan sambungannya.....jeng..jeng..jeng..

tata titi tutu 
sekian
wasalam

♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

10 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

Sayangku Zie berkata...

best ke kelantan... nak pergi lagi...

man berkata...

bestnya jalan2..hehe

Ahlam Miera Amirul Shafie berkata...

kelantan memg best...hehehehe salam ramadan :)

Mass berkata...

wahhh...ni memg berjalan sungguh ke kelantan ni...pic2 pun cantik...pandai snap..hehhe

puteri kasih berkata...

bestnya berjimba bersama rakan rakan :)

Kesuma Angsana berkata...

mmg best kalau g kelantan kan,.. !

Sylarius Yusof berkata...

Seronok berjalan ye. Hehe. Baguslah tu. Jauh perjalanan, luas pandangan.

Mas Zull berkata...

assalamualaikum mira...cantik gambar2 tu n selamat pengantin baru buat kawan yer...:)

BUNDA a.k.a KN berkata...

salam ukhuwah dan salam ramadhan dari bunda..

adzairdawati makdara berkata...

wahhh bestnyaaaaa gi holiday :)

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia