Menghargai Setelah Tidak Dihargai

Assalammualaikum....

Hargai, dihargai dan menghargai adalah sesuatu perbuatan yang membuatkan semua orang rasa bahagia.....

Paling gembira, apabila diri kita dihargai...Bila dihargai, terasa hidup nih sangat-sangat bermakna :)

Menghargai ; kita pula yang patut beri penghargaan kepada orang lain terutama orang-orang penting dalam hidup kita...

Pernah terasa bila diri tidak dihargai?

Rasanya sangat menyakitkan....Rasa macam diri ni tak bermakna....

Sedih kan bila segala usaha, langsung tak dipandang...tak diingat sama sekali....Kita cuba sehabis daya untuk membantunya dalam kehidupannya, tapi penyudahnya, kita dikecewakan pulak....Bila jadi camtu, barulah kita sedar, betapa kita sudah bazirkan masa, tenaga dan segala rasa prihatin dalam diri kita....

Bukan hanya orang yang bercinta jer terjadi perkara camnih....di kalangan kawan-kawan, kadang-kadang-kadang sedara sendiri pun....Bila susah, kita lah dicari, pabila senang, kita lah dikeji....

Bila segala kepercayaan kita, rasa penghargaan kita dah dikhianati, memang la rasa nak maki..tapi tak boleh...rasa jadi pembunuh bersiri, pun tak boleh..(jangan wat yer....kita masih ader pegangan agama)...rasa nak nangis...ha...yang nih boleh....

Saya pernah lalui benda nih..mungkin salah sendiri..sebab terlalu percaya dan letakkan harapan tinggi kunnunnya, dia lah masa depan saya....ok..fine...saya belajar dari kesilapan tu....apa yang jadi, biar lah berlalu....kehidupan patut diteruskan dengan lebih gembira...lebih bersemangat...

Sekarang, Alhamdulilah.....saya lebih menghargai apa yang telah saya miliki...dan Insya-Allah...menghargai apa yang bakal saya miliki....Menghargai setiap kebaikan yang datang dalam hidup..tak kira kecil atau besar kebaikan itu...Menghargai setiap detik bersama orang yang menghargai diri ini...

Kesimpulannya, hidup kita perlu menghargai dan kemudian, Insya-Allah kita akan dihargai....Jangan mudah rasa kecewa kalau ader orang tak hargai kita sebab akan ader orang yang menghargai kehadiran kita dalam hidup mereka....

Kamu berhak hidup gembira...
Kamu berhak hidup bahagia...
Kamu berhak dapatkan kehidupan yang lebih baik...
dan....

Kerana dirimu begitu berharga... (sila baca dalam nada iklan Loreal Paghis..eh..eh..Paris)


Terima kasih Allah.....
Terima kasih mama dan abah...
Terima kasih lelaki masa depan..
Terima kasih kawan-kawan...
Terima kasih untuk semua....
(^_^)

p/s : bahagia bersama mereka yang membahagiakan...Alhamdulilah (^_^)
♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

10 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

Rahmah Ram Ram berkata...

betul tu Mira..adakalanya bila kita terlalu baik dengan orang pun mereka akan ambil kesempatan dengan kita..bila senang lupa segala bila susah dan terdesak barulah nak mencari kita...tapi itulah lumrah dunia..

nuha berkata...

hargai yang menghargai..:)

ADZA IRDAWATI aka MAK DARA berkata...

saling hargai menghargai pasti bahagia selamanya insyaallah..

Nur Lavender berkata...

so, silalah hargai aku..nanti banje ikan bakaq..wakaka

misz_eyza berkata...

pernah dihargai dan pernah tak dihargai....

lumrah alam kan...

semoga kamu lebih tabah dan temui kebahagiaan dgn org yg benar2 menghargai kamu... (~_~)

Masz Sidek berkata...

pengalaman keluarga sy macam tu...
bila susah... family sy yg di cari...
tp bila dah di bantu dan segalanya selesai... buat macam tak de pape berlaku pulak...

tp kita berpegang... selagi mampu tolong kita tolong... dan bila giliran kita yg perlu bantuan suatu hari nanti... insya-Allah Allah pasti akan bantu dan tunjukkan jalan...

~aYu~ berkata...

lumrah hidup. biler kita hargai orang tu, dia pulak tak hargai kita. yg penting orang-orang yg dkt dgn kita spt mak dan abah sentiasa ada bersama kita.

Cinta Misteri berkata...

Menghargai diri sndiri, itu yg pnting. Kemudian br fikir org lain. Mnjadi manusi seharusnya menghargai stiap tindakn baik yg tlh dberikn pd kita, jgnlh kita mnjd spt kacang lupakn kulit. Hal insan lain yg tk hargai kita, serahkn sj pd yg Kuasa.

Thks doakn CiM pg td. CiM jg akn doakn yg trbaik antara kamu dan lelaki masa depan kamu itu...

aKSARAfENDI berkata...

tp utama :ibu bapa kena hargai dan mghargai anak2 dhulu, then bru anak2 trdidik utk mghargai org2 yg disekeliling..hehe

pha is berkata...

jika beberi semata mengharapkan pembalasan, nnti cepat keciwa.

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia