Rakyat Malaysia Malas

Assalammualaikum...

Aritu, saya pernah buat entri pasal Rakyat Malaysia Kurang Sopan ...

Arini, adalah kajian jurnal yang mengatakan rakyat Malaysia adalah negara top ten dalam senarai rakyat yang malas....

Memang daripada 10 negara tu, negara kita paling bawah iaitu no 10..

Tapi,
Ranking nih adalah ranking NEGARA PALING MALAS...

Hohohohohohoho

Sebenarnya, kajian tu dibuat atas dasar ape ek??

Macam mana dorang boleh menilai rakyat kita dari sudut kemalasan tu??

Adakah;

(1) Malas bekerja

(2) Malas bersenam

(3) Malas buat kerja-kerja rumah

(4) Malas buat kerja sekolah

(5) Malas buat assignment

(6) Malas buang sampah

(7) Malas mandi

(8) Malas nak pikir

(9) Malas berjalan

(10) Malas bangun pagi

Tak tau la, apa yang dorang dok kaji yer....kemalasan yang mana satu...
Dorang yang buat kajian nih memang rajin la sesangat kan....Pape pun, terima kasih sebab buat Malaysia pemes gitu.....

Tapi saya memang malas...

MALAS NAK LAYAN.........

hehehehe (^_^)

p/s : renung-renungkan...dan selamat termenung...hehehe (^_^)

♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

5 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

aKSARAfENDI berkata...

sya jenis yg mls nak pikir sbb otak da beku..keh2

fizafantagirO berkata...

semalam adik sy gthu , dia terbaca dalam satu kajian ni .. Malaysia di tangga ke 38 dari 39 , negara yang rakyatnya tidak prihatin rasanya.. xth dr segi apa kajian ni dibuat :(

Aziela berkata...

Kadang2, negara lain lebih teruk tapi kita tak ambil perhatian. Kadang2, survey itu tidak sah dan tidak relevan. Kita patut berbangga dengan negara kita sendiri. Diorang tu yang jeles lebih2 kat kita sebenarnya.

Miss BaNu berkata...

hehehe betul2..terlebih rajin diorang tuh nk uat kajian malas2 nih..entah dari sudut apa yg diorang nilaikan tuh pun tak tau..

♥ aN_Na ♥ berkata...

Hahaha. Betul jgk tu. :D

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia