Pengkhianat Cinta

Assalammualaikum...

Korang mesti frust sesangat sampai menonggeng-nonggeng, tertonggeng-tongeng dek penangan final episode 'Dejavu di Kinabalu" kan..kan..kan....??

Aip..jangan tipu...sebab saya pun frust giler...adeh...

Keberuntungan tetap berpihak pada Nadira (Tiz Zaqyah)...ok..fine

Nadira oh Nadira....

Sebelom ke topik asal, kasi review sikit last episode nih...
Memang la sangat mengecewakan..memang Bazli (Nazim Othman) adalah lelaki yang sangat baik dan sempurna..tentunya jadi idaman setiap wanita kan...Sifatnya yang baik, penyanyang, mengambil berat, bertanggungjawab, sopan, berkerjaya, setia pada cinta, memang itulah lelaki idaman setiap wanita...

Tapi, yang tak bestnya, bila dia dah dikecewakan Nadira, tapi masih menyanyangi Nadira sampaikan dia dah kecewakan hati wanita lain iaitu Tira.....

Dan...Amar (Aqasha)....akhirnya, memang betol lah apa kata beliau...
"Tuhan dah kurniakan aku semuanya, tapi satu jer yang belom lagi...iaitu CINTA".....



Pengkhianat cinta adalah orang yang dah menyakiti atau mempermainkan rasa cinta orang yang yang mencintainya sepenuh hati....

Memang rasa cinta itu adalah hadiah dari Allah...jadi, tak seharusnya kita mempermainkan perasaan orang yang benar-benar sayangkan kita kan....

"Dicintai itu lebih bahagia daripada mencintai"...... Pilih lah orang yang mencintai kita...bukan orang yang kita cintai....Tapi, kita pun mestilah ada rasa cinta pada yang mencintai kita tu..kalau tak, macam paksa diri pula kan sebab cinta pun tak boleh dipaksa

Selalunya, "Cinta selalu saja berpihak pada yang dipuja...tak menguntungkan mereka yang setia".....
Dalam kisah Dejavu di Kinabalu, Nadira adalah pihak yang dipuja...Bazli adalah insan setia....Tira adalah mangsa..Untungnya menjadi Nadira..masih lagi cintai sepenuh hati walaupun dah melukai hati lelaki yang sangat sayang pada beliau....

Kalau benar-benar berlaku dalam dunia realiti, saya tak rasa lelaki akan terus mencintai perempuan dah khianat cintanya...begitulah sebaliknya....Mungkin, memang akan terus ditinggalkan jer...dan cari cinta yang lain...

Cinta yang ikhlas, tidak harus dikhianati.....
"What goes around will comes around".....
Mungkin, kamu takkan jumpa lagi orang yang mencintai kamu sebegitu...
Tak ada manusia yang sempurna....
Jadi, kenapa perlu mencari kesempurnaan...??
Mungkin, ditakdirkan selepas itu, kamu akan berjumpa yang lebih teruk lagi..
Bahkan mungkin yang akan mengkhianati kamu pula....


Kesimpulannya, janganlah kamu mengkhianati cinta...

Jika kamu yang dikhianati, percayalah bahawa Tuhan sengaja menemukan kamu dengan orang yang salah untuk menguji kamu, kerana satu hari nanti, Dia akan kurniakan kamu, seseorang yang akan buatkan kamu rasa sangat bersyukur atas apa yang telah kamu lalui dan menghargai setiap saat bersama dengan orang yang telah ditentukan untuk kamu....

Sebarkan kebahagiaan untuk semua (^_^)  
(macam iklan coca-cola pula)

**kredit gambar kepada pak cik Google...

p/s : sedang menunggu loading yang lama untuk menonton Dejavu di Kinabalu versi Amar kat tonton....huhuhu

♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

14 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

Mrs Lurve berkata...

xtgk pun cite nie huhuhuhu tp kat ofis ramai duk cita sal ni

HanaNabihah berkata...

Huhu. Memang tak nak tgk cerita dejavu ni sebab benci dgn Nadira! Tp mummy dok pasang jugak tertengok lah kiranya. Huhu. cian Tira kan. geram! geram! Kalau Hana jadi kawan Nadira tu dah lama dah Hana sound perangai die tu.

Siti Hayati Nur berkata...

kan kan. tekanan tgok cite ni smlm. haha

QasehnyaRania berkata...

betul tu...=)
hargailah apa yg ada depan mata kan

Tentang Kita berkata...

tgk episode akhir jer semlm....sblm2 nie tak layan drama nie

fiza berkata...

Ada lagi ker lelaki mcm bazli nih dialam realiti? Mustahil kan.

Rahmah Ram Ram berkata...

sis tak suka tengok cerita yagn ada konflik sebab nanti sakit dada dan tak puas hati..jadi semalam terMISSlah tengok final ending cerita DEJAVU...hikhikhik..seronok kalau ada wanita sebegitu dimana ada lelaki yg terlalu menyayangi dirinya ..

fieda berkata...

nasib baik tak tgk cite ni..hihi

hazwan hairy berkata...

wahhh rmainya tgk ending..hery xsmpt nk tgk...haha ...

MAY berkata...

tak tgk pon..time ni kne bkk pose kat opis.blk kje pkl 9..erm..arr..jgn la emo sgt.hihi

pha is berkata...

tak sempat nk tengok episod akhir sbb dah masu U.. hehehe... sampai skrg tak tau cerita...

papepon, "jangan mencintai seseorang HANYA kerana dia mencintai kita"....
(n_n)

nanakimie berkata...

ending ngn amar lg best!

Eca Dwinky Asha berkata...

xlyn cite ne....hehe

IntaNBerliaN berkata...

a'aa DIA temukan kita dgn yg salah sblm yg betoi2 jodoh kita..

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia