MAHA 2012

Assalammualaikum...

Haluuu.....

Pergh!!Masih terasa keletihan dek merayap dan beronggeng-ronggeng di MAHA 2012...serius weh...Letih..tapi..puas hati, seronok, gumbira dan yabedabedu...hihihihi....

Serius lagi, memang la ramai giler manusia ciptaan Tuhan kat sana...tua, muda, remaja, kanak-kanak, bayi pun ada weh..hebat tak?hebat tak?

Betapa MAHA itu sememangnya sangat mendapat sambutan yang menggalakkan...memang galak sangat...kami pun galak nak pergi sebab tak pernah pergi..hihi...

Program ni pulak 2 tahun sekali jer...mana lah tak penuh...Naik bas perantara daripada tempat parking ke tapak MAHA memang penuh...Lepas tu, dari tapak MAHA nak ke tempat parking semula, lagi lah penuh, sendat, ketat dan melekat...

Adeh..tak perlu membebel panjang lebar..

Marilah melihat gambar-gambar rajah yang diambil secara suka hati, suka-suka, dan suka hati laki mak saya..hohohohoho.....

Opsss...sebelum tu perlu diingatkan kepada anda semua bahawasanya semua gambar yang diambil bertujuan berkongsi pengalaman semata..tiada niat membuat anda rasa jeles, dengki, iri hati, hasad dengki dan tiada niat untuk berlagak mahupun menunjuk-nunjuk..hihihihi.....layan~~


memahami peta terlebih dahulu sebelum memulakan perjalanan yang penuh onak ranjau...hahaha

uruit tapai kakai (tahniah buat nabil raja lawak dah dapat anak...tetibe takde kena mengena dengan gambar)


Mereka....

ATV ride

MAEPS memang luas


padi yang menjadi jugak ek


"Rambutan anak sekolah"..jangan main-main..rambutan ni, anak-anak dia pergi sekolah tau.

_ Zon Ternakan _

saya dan lembu

lembu dan lembu


kambing dan kambing....cumil kan mereka itu...tapi, saya lagi cumil...(geli jer)

owh..matanya agak meliar memandang...tu lah gatai pi pakai baju kaler merah mak ngah..lain kali pakai kaler merak mak lang, ker, mak long ker kan...

mereka dan si lembu...

kata beliau "ramai betol paparazi amik gambar i arinih...pemes uolls...jangan lupa masukkan gambar iposing ni tau"...jadi, bagi memenuhi impian beliau, maka saya, masukkanlah jugak gambar beliau yang tak berapa cumil nih...hahahahaha

owh..apakah gaya?macam sama jer dengan gambar sebelum-sebelum nih?oh no

para anak rusa yang sedang beristirehat..biasanya, mereka ke pusat istirehat keluarga yang terletak di bukit bintang..

ala-ala pekan zaman koboi gitu...

kebab ada, burger ada, nasi ayam ada, sate ada, macam-macam ada...

burung walit tipu...kalau yang betul takkan besar macam gitu

koboi dan kogirl

koboi moden

best woo...tapi sayang, saya hanya dewasa yang tidak mengerti apa-apa..kan seronok kembali menjadi kanak-kanak...

tulang belulang

tulang nih busuk kata beliau

opss....maaf..saya baru je dapat baca "Tolong jangan sentuh" setelah meneliti gambar rajah ini...maafkan saya..saya telah pun menyentuhinya...hihihi

bukan tangki air..mahupun air tadahan ketika musim kemarau...tapi tempat simpan ikan

lagi sekali dewasa ku ini, tidak beerti apa-apa...kanak-kanak itu lebih istimewa

opsss....sila berfikiran positif..mungkin tumbesaran mereka luar biasa...mereka masih lagi kanak-kanak...

nih bukan scoop dah..guna baldi terus

para arnab yang cumil giler dan para pengunjung yang cumil jugak


sayalah petani moden di zaman siber...

ini nanas....

ini mesin pemproses tart nanas...

canggih kan, wahai rakan-rakan?

hebat...rasa nak beli satu untuk letak kat rumah....boleh buat bisnes part-time

pergh!!dah macam mesin pemotong polisterin pula

sejuta jagung 

hello kitty yang jual jagung ni (ini tipu)

rockmelon yang ranggup

lempuk yang empuk...serius sedap..saya sudah dapatkannya 1..anda bagaimana? (ada macam iklan tak?)

nangka terlebih besar



sengkuang dengan sos merah...lama tak jumpa benda alah ni..last masa sekolah rendah...


nangka yang manis


ini orkid



gadis dan orkid..orkid dan gadis

pokok yang unik

sebab pokok ni lah Alamanda Putrajaya dapat nama (jangan percaya)

kaktus berduri




musang king punya pokok...sila lah tanam...nanti boleh meniaga durian dan crepe durian

"Ponyride"

pizza hut pun ada weh

kuda lapar

KFC idamanku selalu

Ayamas sedap!!

itu bebola daging rusa...6 biji RM10..mahal ke murah?nih beli sebab kami nih batak tak pernah makan daging rusa...hihihi. (sila abaikan bekas gigitan pada bebola itu)

"Yang Halal itu Fardu, Yang Sedap itu Perlu" katanya....sup meletop...

okey..gambar penutup kita pada arinih...abam katerer yang ajar posing bukak pintu tu..time kasih abam

See u soon uoolllssss (gedik sikit)

Tata titi tutu
Sekian~
Wasalam


♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

18 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

AdanyaKauUntukku berkata...

tadi ada member ajak pegi sini..tapi nak pegi kat booth makanan je..heheh

parking senang tak?

PRINCESS FARISHA berkata...

singgah sini nak jemput join segmen : http://diarisedetiklebihfarisha.blogspot.com/2012/11/pencarian-bloglist-musim-1-diari-farisha.html

Myra Jay berkata...

Ui, canggihnya, buat tart nenas dah ada mesin ek ;D
Senang ;D

hazwan hairy berkata...

wah dh pegi ea..ingtkan nk g jgga tp cm mls2 sikit..hahahaa

ps/jenuh nk scroll smpai bwah punya pnjg..hahhaha :p

Kesuma Angsana berkata...

wah nampak best. meriah dgn gamabr2 ni

nanakimie berkata...

nana p ri jumaat ritu xabes pun merntau,tempat2 ni pun xp,p yg dlm dewan je,tu pun da lenguh kaki,heeee

AQu Mad berkata...

mad ni tengok gambar jer,, nak g jauh la kawan.. kalau jalan kaki lagi jauh XD

Nursaila Norman berkata...

ada ATV, ada lembu, ada nangka, ada orkid, mcm2 nyaa.. panas pun sanggup kan sbb byk benda boleh tgk hehe :)

najihahfara berkata...

maha kali ni memang sangat2 best dari yg lepas. serious banyak sgt bende yg menarik

Tanpa Nama berkata...

Terimakasih informasi nya gan, sangat bermanfaat :)
nice post :)
ditunggu kunjungan baliknya yaah ,

maszull berkata...

assalamualaikum mira....bestnya dpt pi sana jenjalan...;)

IntaNBerliaN berkata...

xdapat g sana pun, dpt tgk gambar ni pun dah puas.. byk gambar cantik2 ;_)

aizu's life berkata...

best, rs cm nk g.. mau ajak asben :)
mcm2 ada ek.. binatang, haiwan, animal,smua da. ngeeeee

Papa Mifz berkata...

salam kenal...

banyak gak PM tengok entry berkenaan MAHA nih...pasti event yang menarik kan...

ayut berkata...

spt rsa kebesaran dan jenuh nk pegi ke tempat2x tu sbb nk scroll gmbr smpi bawah pon dh jenuh.huhuhu..tp tgk tart tu dh ad mesin mmg kagum r...terbaikkk...kawan ad pegi..ingt nk pegi jgk tp ada hal...

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

Xdpt pg sbb jauh tgk kt sini pn jd la hihihihi

Cinta Misteri berkata...

Alaaa best nye MAHA kali ni. Tk dpt gi lor. Busy...
Jeles tengok kamu dan lembu

QasehnyaRania berkata...

ciksu tak pergi pula kat tempat buat tart nenas tu..

jggng mmg murah kan.
hari last Rm10 dapat 25 tongkol jggg pilih sendirik ;D

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia