Jangan Biarkan Aku Menangis Lagi

"Aku menangis lagi......kecewa untuk ke sekian kalinya....."
(bait-bait lirik lagu Fina AF 9 - Menangis Lagi)

Menangis??


Suatu tindakan yang mengeluarkan air mata sebagai respon terhadap emosi.

Kenapa kita menangis??

Kerana perasaan sedih yang dirasa...
Keperitan dan kesukaran yang dihadapi..
Terlalu gembira mungkin....
Kekecewaan terhadap kegagalan....
Kekecewaan kerana dikecewakan oleh orang-orang sekeliling terutama orang yang disayang.....



Sedih...Kecewa...Terluka...

Sume rasa ni, membuat kita menangis...membuat kita merasa hidup nih macam dah tak bermakna lagi...Kita dah hilang semangat..Seolah-olah, rasa mau pegi jauh dari tempat kita berada sekarang....Mau cari ketenangan...kebahagiaan..kegembiraan...sama seperti yang orang lain rasakan....

Tapi...

Sedarkah kita...bahawa setiap insan di muka bumi ini, pernah merasai dan melalui sume perasaan tu..Bukan kita sahaja yang merasai kepayahan dan keperihan hidup....

Dan kita harus bersyukur sekiranya kita melalui kesedihan dan kekecewaan...kerana...

 
Kita tidak akan kenal bahagia sebelum melalui sengsara, tidak kenal cinta sebelum faham erti benci, tidak menghargai senyuman tanpa air mata pedih.


Oleh itu...

kita akan lebih menghargai setiap detik hidup kita bersama dengan orang-orang yang menyanyangi diri kita...

Dan....kita tidak akan mengecewakan mereka sebagaimana kita pernah dikecewakan....

Kita tak akan selamanya menangis..kerana ada kebahagiaan yang akan menanti kita... Insya-Allah :)


p/s penaja : entri yang datang dari hati..untuk dikongsi...

♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

2 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

nuhara berkata...

jgn sedih2

Mira Adzlia berkata...

@nuhara hehe..okey..meh kite ceria2 slalu :)

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia