Jari Panjang

Assalamualaikum....


"Saya dilahirkan dengan jari yang panjang...saya rasa, itu tak gempak".......

Korang pernah tengok tak iklan Digi Internet yang dok promote promosi dorang?? (apakah ayat saya ini?)...
Iklan tu kan mengisahkan seorang gadis yang mempunyai jari-jemari tangan yang panjang-panjang gitu..semua orang dok mengejek  beliau...tengok tak?tengok tak? (soalan yang sama banyak kali memang mintak penumbuk)

Saja lah nak citer pasal jari panjang...opss...bukan panjang tangan tau atau maksudnya mencurik harta benda yang bukan hak milik sendiri tapi Ahmad Albab yang punya ..paham tak?paham tak?

tak mau..tak mau..tak elok tangan panjang-panjang nih....lagi-lagi di bulan Ramadan yang mulia ini...tapi kalau dah memang mempunyai kepanjangan tangan yakni dalam bentuk fizikal, itu lain...

Citer pasal jari panjang, cube perhatikan dengan teliti dan fikir dengan bijaksana serta rasional dan logiknya...siapakah pemilik jari-jemari yang memang panjang-panjang nih??




Opkos la tuan empunya belog gadisbiasebiase....huhuhu.....

Sebelom iklan tu lagi, memang jari-jemariku ini sudah pernah jadi bahan tanda tanya dan persoalan di hati mereka-mereka yang pernah melihat jari-jemari ini.. (pergh!!ayat sastera sangat)....
Okey..jawapan saya senang jer...

(1)    Nanti masa sarung cincin tunang atau kawen, banyak gambar boleh snap, sebab masa lama nak sampai sampai hujung bawah jari tu..

(2)    Boleh menaip belog dengan lajunya..

(3)    Cantik apa jari panjang nampak runcing jer macam belog jejari runcing......(hihihihi)

(4)    Boleh pakai cincin banyak-banyak dalam satu jari...

(5)    Senang nak sisir rambut tak payah guna sikat pun takpe...guna jari pun boleh...

(6)   Boleh cuit orang dengan jarak agak jauh.....

Kesimpulan yang boleh disimpulkan di atas kes yang tak rumit langsung dan tak perlu susah hati atau makan bahkan harus suka hati ini, jari yang panjang ker, jari pendek ke....tak kesah..asalkan ada jari...Jangalah main mercun supaya tak kehilangan jari.....

Bebelan panjang lebar dan nasihat yang ringkas ini dibawa khas oleh saya dari hati membawa ke jari untuk menaip....

P/s : Biar panjang jari, jangan panjang tangan......


♪♫ KESUDIAN KAMU MEMBACE ENTRI BESE-BESE JE NIH AMAT SHAYE HARGAI DAN HARAP KAMU SUDI MEMBACA LAGI YER ♪♫ (^_^)

12 yang suke sengih tapi tak banyak songeh:

merahitujambu berkata...

cantik jari tu..bila nk sarung cincin??XD

Aziela berkata...

Ehem..ehem.... macam2 yang boleh dinilai mengenai personaliti seseorang melalui jari saja tau... Yg dalam2 kain pun orang boleh 'baca' dik...hihihihihi

roziahojijie berkata...

Hahaha . Special gyle jari panjang2 niy . Jari sy pendek jew ,

ros_reeza berkata...

suke reason yg boleh tangkap gambar masa nak sarung cincin tu.. hehhehe..

hairy berkata...

saya tau iklan tuh..bahhahaha..eh ok ja jari tuh..mueheh :p

Ameerul Ashraf berkata...

HEHE!
Sesungguhnya ciptaan Allah itu tiada yang sia-sia :)

fiza berkata...

Jari saya pon panjang.

Jari Runcing...best sket nak sebut ☺☺

fiqah hamed berkata...

Assalammualaikum~
Jemput join sini.. (:

http://belogfiqahcheeky.blogspot.com/2012/07/exclusive-ramadhan-giveaway-by-kiera.html
dan
http://belogfiqahcheeky.blogspot.com/2012/07/gempak-giveaway-by-fatin-roziana.html

*terima kasih*

TiranaAduka berkata...

Assalamualaikum wbth...

syukur di anugerahkan tak cacat....
salam dari TiranaAduka

IntaNBerliaN berkata...

eh samalah.. jari akak pun panjang... dulu selalu ukur.. org selalu cakap panjang jari...

aKSARAfENDI berkata...

sng nak korek idung gak..hahhaha

Wanita Bertudung Hitam berkata...

biase je jari kamu..tak panjang sgt pon..adikku jarinya lagi panjang, sbb dia pon tinggi..hehe

Copyright@Hakcipta Terpelihara...sume entri adalah milik Mira Adzlia